Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 11 november 2009

Framåt

Jag tror saker går framåt, även om jag inte märker/tycker det. Det är i alla fall skönt att försöka tänka så.
Måste få vara lite nördig här ett tag, fast för en gångs skull gäller det inte musik eller tåg. Utan ett av de datorspelen man spelade i sin ungdom, på en PC med Windows 95. Nämligen Roller Coaster Tycoon. Mmmm, kärlek. Jag har nämligen fått en nytändning vad gäller detta spel. Det har även Simonize i bandet fått, vilket taggar båda lite extra.
I slutet av min storhetstid, då jag spelade riktigt mycket och hade fått in känslan att bygga riktigt bra berg-och-dal-banor, började jag på ett stort projekt. Jag tog en park som jag byggt riktigt länge på, körde ut alla besökare, rev alla attraktioner, och gjorde om den annars gröna och kulliga parken till ett stenbrott. Efter att ha suttit länge och ändrat landskapet, gjort fint överallt och lagt till några inledande enkla attraktioner, bestämde jag att jag bara skulle använda två sorters berg-och-dal-banor (den ena rätt lätt att lyckas med, den andra skitsvår att få till bra). Jag skulle bygga varannan sort och jag skulle inte börja bygga på nästa innan den jag höll på med hade blivit en av de bästa jag gjort. Så höll jag på tills jag kom till nr 8, och det var då dags att bygga den svåra sorten. Gjorde säkert 20 försök, men misslyckades med alla. Sedan lade jag ned spelet.
När jag nu började lira igen, var ett självklart mål att bygga färdigt parken. Mirakulöst nog lyckades jag nästan direkt med att bygga en suverän bana av den svåra sorten, och inte nog med det - det blev en "racer", alltså två berg-och-dal-banor jämte varandra som tävlar - en riktig utmaning! Det fanns utrymme för en till, varpå jag försökte bygga en ny racer men nu av den andra sortens berg-och-dal-bana. Snart började det likna slutet av min förra spelperiod - jag misslyckades med säkert tio försök i rad. Men så igår fick jag till det så det sjöng om det!
Satt ett tag och kompletterade med några attraktioner och annat. Så nu är parken klar!

Ja, det är nördigt. Men samma känsla finns ju när man skrivit färdigt en riktigt bra låt eller (gissar jag) målat klart en tavla som man verkligen hade bestämt sig för att "den här ska bli den bästa jag gjort", och så blir den det.

Okej, det var det. Projekt ominstallera macen har börjat. Väntar på svar i ett forum där jag frågat vad man ska säkerhetskopiera i mitt musikprogram förutom sparade projekt. Mamma är ledig idag, så vi ska väl ut och promenera snart. Har börjat skriva stråk till ytterligare ett av mina nyligen inspelade pianostycken. Det är ju riktigt vackert med stråkensemble! Ska snart lägga upp det på MySpace. Så fort min dator får kontakt med internet igen.
puss

Inga kommentarer: