Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 13 november 2009

Ta tag i saker

Nu händer det lite mer per dag igen. Hemligheten är nog att bara ta tag i grejer även om man inte har lust. Oj, vilken revelation...not. Tänker ni. Nä precis, det borde jag ju ha kommit på tidigare. Men det blir ju svårare när man aldrig måste göra något eller få det färdigt till en viss tid. När man är sin egen chef så vill man ju vara en snäll och schysst chef ju. :)
Snart får jag väl gå och laga mat. Middag och matlåda. Inte för att jag måste, utan för att det är det som jag hela tiden sitter och tänker på att jag måste hinna med. Det är svårt med sådana här mornar, då man ska/bör ta det lugnt innan man börjar jobbet. Men man kan ju inte slappna av totalt, för jobbet ligger där framför och gör sig ständigt påmint, och bidrar dessutom med en absolut tidsgräns för slappandet. Och slappande under bestämda former och med deadline blir ju aldrig riktigt slappt.
Sånt ägnar jag min tankeverksamhet åt just nu. Tydligen.
Kanske dags att göra nåt vettigt.
Pux

----------------
Now playing: The O.C. Supertones - Sure Shot
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Dream Theater - Home
via FoxyTunes

Inga kommentarer: