Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 23 augusti 2009

Glömsk

Jag är fortfarande aningen glömsk. Glömde nyckelknippan i låset i skåpet på Arla. Grejen var att Adam slutade idag, en go vän som vart med länge och som kommer saknas, så vi väntade på honom utanför huvudentrén. Men han dröjde så, så när han väl kom han jag i princip bara ge honom en hejdåkram, för jag hade i det ögonblicket bara 15 minuter på mig att ta mig bort till Råslätt, ta ut pengar, gå till Råslätt Minilivs och ladda busskortet (för gör man det på bussen kostar det 20 kr extra nu för tiden) och sedan hinna till bussen. Sagt och gjort, jag småsprang bort mot Råslätt och hade precis kommit över övergångsstället (mer än halva vägen) när jag noterar att jackan inte skramlar som den brukar... Precis, nycklarna.

Så jag försöker släppa allt och inte bli irriterad, och istället köra på "Äh, det gör inte så mycket" och "Jag har ju tid" och sånt... Men när jag är på väg ut med nycklarna i väskan igen träffar jag en gammal ITM-kompis som jag inte sett på flera år! Mycket trevligt! Plus att han hade sång som huvudinstrument på ITM, så honom kan man ju testa inför rockbandet genom att ta in honom på någon strölåt som jag jobbar på här hemma. Fast ska man vara realistisk så har jag ju börjat ta tag i andra grejer nu... Som LH-proddet och några av mina pianostycken som jag övat svinmycket på den senaste månaden. Och Osbeck-projektet, inte att förglömma!

Vill ner till Växjö och hälsa på. Fick sms från både Tosse och Jocke, helt oprovocerade sms där de frågade hur jag har det och vad jag gör och så. Då blir man glad!

ååååååh vad skönt att inte ha jobb imorgon! Och att lönen kommer på onsdag. Puss på er!

----------------
Now playing: Velvet Revolver - Set Me Free
via FoxyTunes
----------------
Now playing: John Davis - I Hear Your Voice
via FoxyTunes

Inga kommentarer: