Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 31 augusti 2009

Music-week!

Det var det! Nu kan man äntligen fokusera på Osbeck-jobbet och Liquids skiva. Efter att jag har städat, förstås. Ni kanske undrar över den märkliga titeln på låten som det står nedan att jag lyssnar på. Det var så att vi i Växjö fick uppgiften att sampla (typ spela in) en sak och sedan göra en låt av föremålet genom att använda all möjlig tekniskt trolleri. Marcus gjorde alltså en låt av en mikrovågsugn. Den enda låten med reggaeton-beat som jag inte hatar, tror jag.
Jag vill köpa en regionsfri DVD-spelare. När jag skulle köpa min första hade jag suttit och kollat länge på nätet och jämfört olika modeller, och till slut bestämde jag mig för en bra, hyfsat billig och regionsfri DVD-spelare. Varför regionsfri? För att jag köpte lite konsert-DVD's när jag var i LA med ITM, och de är ju då region 1 medan vi i Sverige är med i region 2.
Jag tog mig till Siba, där det enligt pricerunner var billigast. Väl där får jag syn på en annan DVD-spelare jag sett på nätet som var mycket bättre, och som var nedsatt! Glad över mitt "fynd" går jag direkt och köper den. Väl hemma minns jag varför jag inte valde den modellen. Den var ju inte regionsfri. ... ... SKIT.
Så jag har fått kolla på min USA-DVD's på datorn och växlat region hit och dit på min Apple-DVD-spelare. Snart kan jag inte byta region fler gånger. Och jag har börjat få lust att kolla på Coldplays live-DVD jag köpte i staterna, fast på min TV.
Här har vi en annan kille som vill köpa DVD-spelare, men det går inte så bra för honom heller.

----------------
Now playing: MUP07 - Marcus-Mikrovågsugn
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Coldplay - Lovers In Japan / Reign of Love
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Muse - Falling Away With You
via FoxyTunes

Inga kommentarer: