Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 17 juni 2008

En lång dag och en god Gud

Det här visste inte många: idag var jag i Stockholm! Fick reda på det igår... Håller ju på att fixa praktikplats till höstens 10 veckor långa praktikperiod. Sedan januari har jag legat på Kingside Studios (f.d. Polar-studion, Abba's studio!!), och för några veckor sedan bokade jag ett möte med dem den 7:e juli eftersom jag ändå skulle vara i Sthlm med Elida då. I helgen fick jag reda på att första mötet med Elida hade blivit inställt och att båten inte alls skulle segla därifrån. Därför ringde jag och hörde om jag kunde få ta mötet tidigare. "Imorgon? Ja...då bokar jag en biljett nu då!" Åkte i morse 6.20, sov tack och lov ganska länge på bussen. Var uppe klockan 11 och knallade med hjälp av utskriven hitta.se-karta bort till studion.
Jag hade nog väntat mig lite för mycket. Naturligtvis kunde de inte säkert säga att de skulle ha saker att göra till mig under alla de veckorna nu i juli. När artister ibland bokar med så kort varsel som en vecka är det ganska omöjligt att ha ett spikat schema månader innan... Men som jag uppfattade det är jag välkommen om de har grejer på g! Skulle ringa igen i augusti för att kolla av läget igen. Däremot sa de att jag skulle ha en studio till som backup, ifall det blev många tomma veckor, så imorgon ringer jag nog någon mer Stockholmsstudio.
Bussresan hem var den segaste någonsin! Kanske för att det var många fler stopp än på uppvägen. Det var i alla fall kul att se huvudstaden igen, och få äta på ett nytt Max! Tog en sub också, annars gick jag mest omkring och tittade på grejer. Frågade till slut efter vägen till en musikaffär när jag gått jättelänge utan att hitta någon. Kom till slut till 4sound som var en riktig BESVIKELSE. Tråkigt.

Den riktigt roooliga överraskningen för dagen bestod i utbetalning från STIM! Yay! Gud är god alltså! Visst sa Karin under Elida-helgen att man kan räkna med fler attacker från fienden när man tar ett steg ut i frontlinjen (evangeliserar på Elida non-stop i en månad), men hon glömde nämna att det följer välsignelser också! All ära till Gud, det är tur att Han har koll på hela det här galna projektet som är mitt liv...
Natti!

----------------
Now playing: Downhere - Stir
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Europe - America
via FoxyTunes
----------------
Now playing: John Svensson - Happy no.2 - "Same Old Fly" (MIDI version)
via FoxyTunes
(jag lovar, jag har shuffle på)
----------------
Now playing: Tommy Emmanuel - Blue Moon
via FoxyTunes

Inga kommentarer: