Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 29 juni 2008

En skön söndag

Hej. Jag mår bra. Trots att det är mulet ute. Trots att jag ska jobba idag, och tre dagar efter det. Ändå känner jag mig avslappnad. Kanske beror det på att jag lyssnar på Loney, Dear? :) Det borde alla höra tycker jag. Det är sååå skönt att lyssna på, särskilt om man är trött på musik eftersom man brukar lyssna på musik varje dag. Ska bli ett sant nöje att få stå och sjunga med i hans låtar i publiken på Frizon.
Kanske mår jag också bra för att jag såg ett fantastiskt häftigt möte på God Channel igår kväll. Fatta att vi inte kan stänga in och kontrollera och förpacka Gud som vi vill, han är verkligen större än oss och gör som han vill med oss! Särskilt berörde mig en pojke som varit crippled (bra översättning någon? Anna?) från födseln. Hans mamma berättade att han innan han kom till mötet hade sagt "Ikväll ska jag få lämna in mina stödskenor". Och det hände! Det var så underbart att se den här 10-,12-åriga killen gå omkring på sina oerhört smala ben, något som han aldrig hade kunnat göra innan. Han låg sedan på scenen hela tiden, och ibland frågade predikanten hur han kände sig, och då sa han att han aldrig känt sig så stark och att han kände hur musklerna utvecklades på benen! SÅ mycket annat hände också, saker som fick mig att inse att vi inte kan påstå att "Gud är sån här, alltid" eller "Gud fungerar såhär" eller "Gud gör bara på det här sättet". Han är Gud, Han gör vad han vill med oss! Det vi kan veta är att han är alltigenom god och älskande, och att vi inte har något att sätta emot när Guds kraft är så påtagligt närvarande som på det mötet! Tack Gud.


ps. Tack Anna! Vi får höras!

----------------
Now playing: Loney, Dear - Saturday Waits
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - Hard Days 1.2.3.4
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - I Could Stay
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - I Will Call You Lover Again
via FoxyTunes

Inga kommentarer: