Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 10 juni 2008

Hemma-hemma!

Aloha, läsare!
Så var vi då där. Framme vid sommaren. Framme vid att mitt första läsår på VXU är över (!!), att Ölandshelgen med gänget är upplevd och över (tack vänner för att det faktiskt blev av och att det blev sköj - och tack Waboba), framme vid rep-EM-jobbdagar och framme vid att jag faktiskt packat in mig i mitt gamla rum igen... Har dock inte fått allt i ordning, tog en liten paus här. Blev lite trångt med två datorer på skrivbordet och en aning ont om kontakter...hehu.
Dagens överraskning bestod av att jag vaknade till regn! Här har man gått och bränt sig och vant sig vid att klaga på värmen flera veckor i sträck - och så kommer man hem till kära Jkpg och möts av regn! Kortvarigt visserligen, och välbehövligt inser man efter att ha åkt förbi ett eldhärjat skogsområde på vägen från Öland till Växjö (det var aaaaascoolt!).
Dagens glädjeämne består i den lilla manicken som åter finns vid min sida - en iPod. För er som missat "försvann" min iPod mystiskt för några veckor sedan, under en klassresa till Oskarshamn. Nu har alltså min nya kommit, som tack vare försäkringen endast gick på 900. Men den är mer slimmad och har ny programvara! Konstigt nog minskar förpackningarna och tillbehören för varje gång jag köpt en iPod, tur då att jag redan har två uppsättningar tillbehör!!
Veckans bekymmer kom i söndags, då Simonize ringde och meddelade vad han och Andreas kommit på: innan GF finns inga möjligheter att repa med Liquid Ham då alla fyra kan närvara samtidigt! He...blir en utmaning. Men vi har klarat oss igenom värre grejer (eller hur, Gränna)! Nu sitter jag och funderar lite på vart jag ska lämna in min Seagate som har en trasig kontakt. PC City kanske? Fast orka åka dit upp när jag ska till Andreas sen. Det är ju kodningsveckan nu, då hemsidan ska bli klar och nya introt till GF fixas. Visserligen är det ju en förlängd kodningsvecka, då helgen innebär Dreamhack för Andy och Simonize, men under första delen hade jag tänkt vara med en del. Det blir ju en del rep också förstås, nu när vi lirar på Tonic i Borås på fredag.
Har jag sagt att jag har ett späckat sommarschema? För knappt hinner jag sova ut efter Borås-spelningen förrän jag ska upp på lördagen och vara här klockan 11.00! Det handlar om övningshelg med Elida-teamet. Ska bli skoj, övade igenom låtarna igår en första gång och en del kommer bli riktigt roliga att spela!

Förresten är jag lite orolig. Var nämligen på tandläkarbesök på Råslätt nyss. Där gjorde de inte mycket, kollade statusen på mina visdomständer (inte uppkomna, lite sneda, men inte så farligt) och slipade bort lite tandsten och påminde - som alltid - om tandtråd. Grejen var att när jag var klar valsade jag bara ut därifrån som jag alltid gjort. Det var på bussen hem jag kom på att tandvård för mig inte längre är gratis nu när jag fyllt 20... Eh...hehe... Så vi får väl se om de skickar en påminnelse eller nåt. Jag tänker jallafall skylla på en välmotiverad glömska.
Nähä, nu ska jag kolla hur jag får posten som kommer till mig i Växjö att komma till mig i Barnarp. Och skriva ett mail till min kära kusse om denna nerve-wrecking praktikperiod... Adios!

Inga kommentarer: