Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 1 juni 2008

Sista svängen

Hej kära läsare. Nu var det ju ett tag sedan något hände här. Kanske för att jag gjort massa saker.
Onsden blev nästan som jag tänkt. Minus ITM-häng på kvällen. Torsdagen blev extrajobb, gick ändå rätt snabbt för att vara iPod-fritt. Fredagen var tänkt att vara händelserik och fredag-ig, men det blev istället mysfamiljedag. Rätt händelserik ändå faktiskt. Jag gjorde något mycket starkt, nämligen gick upp halv nio för att komma rätt i dygnet tills jag skulle jobba tidigt på lördagen. Hängde med mamma in till marknaden eller vad det var... Först gick jag med syrran, Olle, Thyra och Annhilds svärmor Maj. Sedan shoppade jag med mamma, det var trevligt! Fina skor och fin tröja. Till slut hittade jag nån jag kände: Ida Bohm med kompis Pauline. Kul med pratstund, vilken varade fram till deras bussar gick. En viss svenska-lärare tittade även förbi buss-stationen och hann få en uppdatering av mitt liv...
Kvällen blev en hemmakväll med Alice, Algot och Carl som mamma och pappa satt barnvakt till eftersom brorsan rymt med frugan till gbg. Modigt gick jag och lade mig för ännu en jobbdag.
Lördagen gick väl också rätt snabbt på jobbet, men så är ju lördagar den mysigaste dagen på Arla! Lite hemtrevligt nästan. Man kan gå och städa lite eller bara knalla omkring och njuta av hyllorna... Och så är det knappt nåt folk där. Lördagkvällen blev det bättre häng på, jag fick nys om en riktigt trevlig grillkväll genom Lina The Partyfixer Ekvall. Hon, jag, Johannapanna, Löwemo, Simon (Saknade Simon! Lilla Simon! The Simon!), Kicki "Lisbet" och en rolig kille som kallades Vas-Jonas från Johannas hemland Gamleby. Efter ett tag kom också Erici Carlssonur, islänningen, med tillhörnade hona. Men då var moskiterna så illmariga så då gick vi.
Sen vart det in på stan, i denna kokande kittel av festligheter som Rix FM-festivalen uppbådat. Axels tivoli försåg alla med ljusa flickskrik och folk var sådär lössläppta och fina. Tyvärr var vår tajming alltför dålig: vi kom när artisterna var klara och scenen höll på att riggas ner. Stilenlig dunka-dunka ljöd då från högtalarna istället. Rock Away kom på, och jag fann mig diggandes! Inte alltför vanligt. Lite folk stötte man på här och var: Sofia Johanna-roomie, Terese-Wallhult-Jessica med kompisar jag inte kände, o.s.v. Simon Bohm såg jag också! En förhållandevis lugn etta tog jag sedan hem, och när jag sedan står och ska borda fjorton blir jag blåst i örat! Marcus nya hälsningfras tydligen. Det var skoj att träffa honom igen, tyvärr var man rätt trött och så. Det är jag förresten nu också. VÄLDIGT trött tror jag. Skönt att mastringen inte börjar förräns 12 imorgon.
GODNATT VÄRLDEN!


----------------
Now playing: Steven Curtis Chapman - Love And Learn
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Jamie Cullum - Wind Cries Mary
via FoxyTunes
----------------
Now playing: The Benjamin Gate - Your Kisses Blind Me
via FoxyTunes

Inga kommentarer: