Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 20 augusti 2008

Gråa veckan

Arbetsdagen igår var väl...okej. Trött i benen var man, fick stå i nedbrytningen 2/3 av dagen. Men Josefin var där, skönt med ett bekant ansikte i alla fall. En rolig grej hände dock - brandlarmet gick! Mikaelas (tror jag att hon heter, hon stod med mig i nedbrytningen då) första kommentar var "Näe. Det här har vi inte tid med." Efter ett tag insåg vi att vi faktiskt var tvungna att gå ut. Det blev en liten trevlig promenad med hela frysen-gänget till en gräsplätt vid lastbilsinfarten. Efter fem minuter fick vi gå in igen. Jaja, kul med lite omväxling i alla fall.
Nu tänkte jag installera mitt feta musikprogram här, men jag är tvekande. Storleken och vikten av kartongen leder ofrivilligt till misstankar om grymt långa installationsprocesser...och jag ska ringa Kingside vid två och käka lite till och se till att maten till jobbet är klar och... Äh, ljudkortet kan jag ju i alla fall installera.
Gud, var nervös jag är inför hösten. Orolig och nervös. Läste kursplanen idag, det är inte lite de förväntar! Den där förfärliga känslan är över mig nu, den där känslan av att man satsade, men man satsade för lite. Man missbedömde, det man gjorde räckte inte. Hatar den känslan. Gud, ta tag i det här nu.
"Gråa veckan" har jag döpt den här veckan till, eftersom prognosen för Jönköping är ett stort, fett, grått regnmoln för varje dag i hela veckan.

----------------
Now playing: This Beautiful Republic - Cloud Cover
via FoxyTunes

Inga kommentarer: