Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

lördag 23 augusti 2008

Långlördag

En sådan blir lördagen när den fördrivs utan större händelser och utan kontakt med utomfamiljära personer. Det går lite tungt, inte bara för mig utan även för vädret och min dator. Den senare p.g.a. att jag just nu håller på att flytta mitt iTunes-bibliotek till min externa hårddisk, av den anledningen att det inte fanns plats att installera Logic-paketet annars! Visst, jag hade väl kunnat försöka fixa nåt sätt att slippa ha en Windows-partition på, men då hade utrymmet bara precis räckt till, och jag hade då inte haft utrymme att utöka min musiksamling. Och tro mig - det är något som kommer att ske! Därför kopieras allt nu över till min externa som äntligen är hemma och frisk, och det är därför jag inte lyssnar på någon musik just nu.
Jag skulle faktiskt inte ha något emot att ta ett biobesök ikväll, det hade varit en tänkbar kur mot vädret och sinnesstämningen. Tyvärr gäller mitt rabattkort, som jag är fast besluten att utnyttja nu när jag väl gick på det, endast måndag-torsdag. Plus att jag jobbar tidigt imorgon - SURT. Kul folk hoppas man på, dock. Kan väl bli en okej jobbdag, får försöka tänka på pengarna (som inte kommer förräns en månad, SURT). Frågan är hur man ska undvika en liknande utveckling på andra halvan av morgondagen - det verkar som att alla börjat plugga och flytt stan...
Förresten är Olle och Thyra här, vi är barnvakt tills imorgon medan Annhild och Henrik är på bröllop. Det är high life här, med andra ord! Fast Thyra är så söt så jag lekte faktiskt ett tag med det lilla livet. Nu började Olle tjata om att vi skulle jogga i skogen (tack, mamma) så jag tog min tillflykt hit vid ett noga valt tillfälle.
Har någon något kul att hitta på som jag kan hänga med på ikväll, men som inte kräver att man är uppe jättesent, så ring!

Inga kommentarer: