Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 17 augusti 2008

Update

Okej, jag insåg att jag visst gjorde lite reklam för min blogg, på crossnet och msn, så jag borde väl börja visa mig här igen.
Det var nu två veckor sedan jag kom hem från Elida. Äntligen ligger alla bilder från den månaden uppe på min bilddagbok (länk här till höger)! Under den första veckan repade jag och spelade två konserter: den första på onsdagen på Frizon-festivalen utanför Kumla med Markus Löwemo Band, den andra på torsdagen på tonårslägret MER 08 som ägde rum på Gullbrannagården utanför Halmstad. Jag slog även smått rekord med 88 resta mil på 42 timmar! Alltså: Jkpg-Torp på onsdagen, Torp-Jkpg-Gullbranna-Jkpg på torsdagen! Rätt påfrestande. Så min plan att ta mig upp till Frizon igen för att se The Elms och min vän Tobbes Harmony blev för mycket att hoppas på... Tröstande nog var The Elms den konserten alla var mest besvikna på under hela Frizon, så det gav lite tröst.
Jag tog det alltså lugnt, hängde med Simon, och laddade inför att jobba på söndagen och sedan åka till Öland på måndagen. Tyvärr fick min halsfluss för sig att blossa upp igen, trots medicinen. Det slutade med att jag åkte hem efter bara några timmar från jobbet, blev sämre under kvällen och hade en sån där riktigt jobbig feber-natt med hel-mysko drömmar som liksom inte slutar när man vaknar mitt i natten och måste gå och dricka vatten för elfte gången. Jag överlevde i alla fall natten, konstaterade att jag hade 39 graders feber på morgonen, och lyckades fixa en tid på vårdcentralen i Löttorp. Vi kom fram PRECIS i tid, alltså sådär löjligt bra. Fick tyngre medicin som verkade fungera fint. Veckan på Öland blev alltså mer tillfriskningsperiod än viloperiod som det var tänkt.
Men det var mer som inte gick enligt planen. Nu hade jag äntligen tänkt spendera en stor del av mina sommarjobbspengar på ljudkort och musikprogram, och jag hade tänkt utnyttja min rabatt på 4sound i Växjö som jag har genom skolan. Och så när man kommer instapplandes där, med feber och förhoppningen att allt jobb med att få med alla instrument och få hem mina mikrofoner från Emil i Älgafall äntligen ska bli värt det - så har de inte någon av grejerna hemma! Det fick istället bli på hemvägen (vilket också var nära att inte bli av p.g.a. missräkning av färdtid och långsamma fordon, men de var snälla att hålla öppet tio minuter
extra för mig!). Jag kan dock säga att OS och boken "Likt en bäck som aldrig sinar" blev räddningen sysselsättningsmässigt för mig. Och lite dota, faktiskt.

Så! Nu vet ni vad jag har gjort. Just det, jag träffade ju Emil och Frida och Anna och Jacob på Öland också. Synd att vi inte hann träffas mer där, men det kommer! Nu funderar jag på om jag ska ta mig an den stora, tunga karton
gen med Logic Studio som så fint ligger i sängen och väntar på installation... Nä, jag installerar något lite lättare först. Transport Tycoon Deluxe för Mac! Ett spel jag rekommenderar till alla! Börjar lira och vänd er till mig om ni har frågor! Ladda ner originalet här, och sedan Open TTD här. Open TTD är en vidareutveckling av originalet som gör det lättare och roligare att spela! Plus att det då fungerar på nästan alla datorer - min kompis har det till och med på sin iPhone!
Ha det bra folk och hör av er om ni vill hänga lite...eller om jag är skyldig er pengar.
pussar

----------------
Now playing: Verra Cruz - She Don't Want Him
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Verra Cruz - One
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sanctus Real - We Need Each Other
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sanctus Real - Black Coal <-BRA LÅT!!!!
via FoxyTunes

Inga kommentarer: