Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 5 augusti 2008

Nytt nytt, ovant och osäkert

Så var man tillbaka. Det känns rätt knäppt. Nu inser man att det var riktigt smidigt att vara på båten egentligen (Elida, för er som missat att jag lirade keyboard där under deras musik-månad). Bilder är på väg upp på min bilddagbok, men det kommer bli ett digert projekt, som kanske hinns med först nästa vecka eller till och med senare...
Fast det är en ovanligt ovan tillvaro jag kommit hem till. En sak som är ny men rätt go, är saken jag nu tittar in i: en ny 22" skärm! Däremot har jag tre stora saker som vilar tungt på mig: få bekräftat att jag har praktikplats, hitta någonstans att bo där jag har praktiken, hitta någon/några att hyra ut lägenheten i Växjö till under praktikperioden.
Utöver detta, att försöka ordna upp hela min höst, måste jag ordna upp min minst sagt krångliga situation som denna veckan innebär: På onsdag spelar jag med Markus Löwemo på Frizon (Hemlandssånger, 18.15, kom gärna!), på torsdag spelar jag med Liquid nere i Gullbranna på SAU's tonårsläger MER08, och på fredag spelar en god vän på Frizon, varför jag väldigt gärna vill upp dit igen.
Sedan har vi ju det här att jag kanske har halsfluss. Det vet jag om fyra timmar, när jag varit hos doktorn. Efter det ska jag till Andreas och öva dans inför Liquid Jam-framträdandet som ska vara innan vår konsert på torsdag... Gud, jag behöver dig nu. Jag fattar inte varför jag beter mig som jag gör mot dig när jag ändå vet detta. Men jag vet att Du är större än mina omständigheter, mina förvirrade tankar, mina okonsekventa handlingar och mina misslyckanden. Tack för att Du vill leda mig dit du vet att jag passar bäst.

Kära vänner som läser detta, om du har tid och tro, be för min svägerskas brorson Gustaf. Han är 1,5 år och har haft cancer sedan födseln. Efter mycket böner blev han bättre, men förra veckan upptäcktes ytterligare en tumör som växt och spritt sig under pågående behandling av den första. Läkarna säger att de inte kan göra något, så nu står allt hopp till Gud. Snälla var med och be! Be att cancern försvinner helt, så att Gustaf kan få leva och vara ett vandrande vittnesbörd om Guds existens, kraft och godhet. Föräldrarna har ännu ingen nära och personlig tro på Gud, så ett helande skulle dra även dem närmare Gud. Tack för er hjälp.

----------------
Now playing: Verra Cruz - Innocence
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Verra Cruz - How Long For This World
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Verra Cruz - Grace
via FoxyTunes

Inga kommentarer: