Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 25 juni 2009

Summer days

Det är ju rätt gött med sommar! Kom jag på nu i veckan när jag lätt och ledigt åkte kors och tvärs över jönköping och dygnet, iförd enbart shorts och t-shirt (förutom övriga uppenbara plagg...). Men såndär schtek-sommar är jag inte vän med.
Satsade på att lägga mig i tid och istället få en längre dag idag. Det känns bra. Åkte och simmade direkt efter frukost, så det är skönt att man redan fått det ur vägen. Rätt tomt i bassängen också, vilket gjorde att jag kunde pressa på till nytt rekord: 28 minuter (1 km).
Faktum är att jag inte ens packade upp datorn förrän nu för tio minuter sedan - alltså har den varit nedpackad hela kvällen igår sedan jag kom hem från Simclas (Simon och Niclas) och hela morgonen. Starkt, John.
Fick bra respons på idéerna jag komponerade till DVD-projektet. Känns rätt bra. Dessutom stämde min föraning om vilken komposition hon skulle gilla mest. Dock ville hon lyssna in sig ett tag på allt. Kommer väl lite fler riktlinjer sen då. Men det är bara att anpassa sig! För första gången gör jag ju inte musik för min skull utan på beställning.
Rep ikväll med Liquid. Putsning av mixarna från Rockbron + genomgång av de gamla låtarna vi ska fortsätta köra under de närmaste konserterna. Sedan ska vi nog börja titta på den nya låten vi ska repa in! Skoj skoj.
Nu kom mamma hem. Så jag får nog ta och göra något vettigt här. Som att...just det! Det har jag ju inte berättat! Jag och mamma åkte till IKEA i förrgår för att se om det fanns någon/några av de möbler jag fortfarande behöver till mitt rum: byrå, hylla, tv-bänk och fåtölj - allt (förutom fåtöljen då) i bok. Mamma har låtit mig förstå att bok inte är standard-träslaget, i alla fall inte nu längre. Det har tydligen glidit lite ur trend-fokus. Det gör detta ännu större... När vi går in på IKEA ber mamma (berättar hon senare) att vi ska hitta bra möbler till bra priser. Vi går direkt till fynd-hörnan, och vad är det första vi ser? TV-bänk, i bok, utgående modell, nedsatt från 1.095:- till..........195:-!!!!!!!!!! THERE IS A GOD. Helt sjukt.
Vi går vidare, provsitter x antal fåtöljer, beslutar oss enhälligt för en fåtölj som även den är nedsatt! Eller, klädseln är det. Men jallafall. Och så lite småkrafs på det och den oerhört lyckade IKEA-rundan är fullbordad. Hylla blir det från Nässjö via blocket, förmodligen, och byrå får vi se...
Nu är snart tv-bänken ihopsatt. Eller tv-möbeln rättare sagt, tv:n ska stå i... Man känner sig lite stolt när man pillat ihop alla delar...som vuxen-lego, ungefär! (Det skämtet har nog någon redan dragit någon gång, känner jag på mig)
Får man vuxen-poäng när man skruvat ihop sin första IKEA-möbel själv?

----------------
Now playing: John Davis - Tear Me Apart
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Jon Foreman - Baptize My Mind
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Muse - Apocalypse Please
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Mainstreet of Sweden - It's The Love
via FoxyTunes

----------------
Now playing: MUP07 - Anton E-Fender Blues DeVille 212
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Steven Curtis Chapman - See The Glory
via FoxyTunes

Inga kommentarer: