Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 22 juni 2009

Working

Som jag skrev i min MySpace-statusruta: Working... För det är mycket jobb, fast ändå mycket kul. Det är egentligen bara det "vanliga" jobbet - Arla - som är lite halvsurt. Det andra jag pillar med är "Osbeck-projektet" (meny-musik till marknadsförings-DVD, som jag berättat om tidigare) och arbetet med Liquid Hams kommande konserter.

Helgen, ja! Den tillbringades i den eminente Samuel Markussons stuga på Tjurkö, en ö i Karlskronas skärgård. Det var en kanonhelg med kanonväder, kan man säga. Sånt väder som orutinerade solbadare bränner sig mer eller mindre omgående i. Precis. Det var väl en av de saker som drog ner min upplevelse lite. Och att jag inte fick så mycket sömn. Men sol, god mat, roligt folk, kluriga brUno-omgångar och svettig volleyboll vägde mer än väl upp detta. Och en fin andakt som jag tyckte mycket om. Tack alla mina fina vänner för helgen.

Kom hem igår kväll, orkade inte mycket. Idag sov jag länge, satte sedan igång med Osbeck-projektet innan jag fick ta en paus för att promenera och möta mamma (gjorde det istället för att åka och simma...). Nu håller jag på att göra snabba mjukvaru-arrangemang på de tre idéer jag spelade in på flygeln i UBK, kvällen innan jag flyttade hem. Det låter faktiskt riktigt bra! Jag blev glatt överraskad av flygelljudet, det blir nog många resor till UBK med datorn över axeln under sommaren och hösten...

Sedan skulle mamma käka afrikansk mat hos någon familj på råslätt, så då fick jag skjuts in till Norra Strandvägen. För arbetet med Liquid Live fortsätter oförtrutet även denna vecka. Och eftersom jag glömde kolla extrajobb på Arla i tid, alltså innan jag åkte iväg över helgen, så lutar det väl åt att jag kommer vara mer här på kvällarna än i kylskåpet...

Så nu sitter jag här med Andreas och citerar diverse humorserier. Simon jobbar och Niclas är på väg hem från Summerblast-festivalen i Tyskland. Får väl se hur pigg i knoppen han är på en skala...hehu. Hittade en kul finne. Hejdå

Inga kommentarer: