Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 5 juni 2009

TACK VÄXJÖ

Så dagen kom till slut. Dagen då jag flyttar ifrån lägenheten och Växjö. Detta är sista kvällen i lägenheten. Oh, vad sorgligt det är! Jag hade gärna kört ett år till! I alla fall hade det mesta i tillvaron här varit värt mer tid, kanske hade man blivit lite trött på några saker. Jag och Emil pratade om vad man inte kommer sakna, och faktiskt kom vi inte på så mycket! Vi kommer inte sakna vår grannes sub-högtalare, som så många dagar varit ett konstant störande moment med sitt dunkande! Vi kommer heller inte sakna att kånka matkassar från Willys och hem.

Annars är det nästan bara saker man kommer att sakna. Till att börja med: ALLA FANTASTISKA NYA VÄNNER JAG FÅTT HÄR! Namn som dyker upp i huvudet är Anna, Frida, Linus, Jacob, David, Jonte, Robin, Oskar, Jeanine, Felicia, Annie, Jossan, Jocke, Anders, Terese, Karolina, Rebecka x2, Per, Martin, Samuel, Tosse, Effe, Ida, Emina, Johanna, Miriam, Lisa, Edvin, Filip, Emilia, Martina, Elin, Pontus, Adam... Har säkert missat någon, men då får ni ringa så uppdaterar jag listan direkt!! Ett litet bildspel lyckades jag skrapa ihop med några av er!

















Men även gamla vänner har varit med och gjort staden lite mer bekant. Jag tänker på Rikard från min lilla hemort Barnarp, Sandra och Charita från ITM, och så en kille till. En som jag också kände sedan innan, men som jag definitivt, DEFINITIVT känner bättre nu: Emil Jan Ingebrigtsen! Han förtjänar ett eget stycke...

Emil, vad jag kommer sakna alla våra stunder! Jag tror inte jag kunde hittat en bättre rumskamrat! Vi kände ju inte varandra jättebra när vi flyttade in, men jag kan inte minnas något från den lära-känna-tid som borde varit i början där. Jag tror vi blev bundis blixtsnabbt helt enkelt! Roligast var naturligtvis när du tog emot Jesus och ditt liv kom in på den väg det var menat från början. Det var verkligen härligt att se hur dina ögon öppnades och "poletten föll ner", som du sa nyligen. Önskar nästan att jag hade varit mer frågvis och pratat mer med dig om det, hur det kändes och så, för sånt blir jag också peppad av!

Sedan har vi ju haft sjukt kul nästan dygnet runt du och jag! Klassen får gärna tycka att vi var tillbakadragna, jag såg mycket hellre en film med dig (med en burk glass i näven - en burk som blev dyrare sista året än första...) än hängde med de andra. Det har också känts helt underbart att ha någon lika insatt i musik och musikteknik som jag, som man bara kan slänga termer runt sig med och som fattar allt! Inte nog med det - som man kan diskutera med och som tycker det är lika intressant som en själv! Båda kommer ju inte från överdrivet musikaliska familjer, så jag tror du vet lite också hur jag menar. ;) För att inte tala om vår humor, som man nästan kan säga har av två slipats och passats ihop till en (okej, inte helt - men det är nog tur det...). Det har varit så gött att ha någon att "komma hem till", någon som är i samma båt och som man kan rådslå och reflektera med - även om andliga saker, det är nästan mer värt än allt musik- och ljudnörderi... Kort sagt - vi har haft sjukt kul ihop, och jag kommer att sakna det! Här kommer allt jag har skrivit i bildform också!

Blogger är inte så bra på bilder...de hamnade baklänges, kronologiskt sett. Men skit i det. Här tar Emil revansch för den smälta kastrullen som ni kan se och läsa mer om längre ner...

Trött?

Emil med Jonte Bomberhults present på huvet.

Emils "sätta-sig-utan-händer-trick" kan komma när som helst!

"Pannkaks-Emil" är ett möjligt smeknamn, sedan den gången han köpte ett tjog ägg och kom hem och insåg att han visst hade ett dussin kvar i det gamla paketet... Sedan dess har pannkaksbakandet bara ökat.

????

Man vet aldrig med Emil...

Långt hår + disk = bandana!

Partytrick?

"Jag skulle behöva vindrutetorkare på de här."

John: "Jamen nu är det bra!"

Sluta ta kort på mig!

Toaletten var ju hitåt...

Emil får jeans-korg av...mormor är det va?

Partied out!

Trakterandes basen i UBK!

Här är Emil sjuk, om jag minns rätt.

Nu blev det ju jobbigt... "Te-Emil" är ett annat välförtjänt smeknamn!

"Gör nåt kul."

Den nya lovika-hiphop-stilen.

Som några av er kanske vet, så har Emil förmågan att ta små tupplurar här och var, både tids- och platsmässigt...



Och så några höjdpunkter från lägenhetslivet...

Detta var då ungefär det första som hände... För er som inte hört storyn, så skulle Emil koka te-vatten, men glömde bort det en stund... En ganska lång stund! Riktigt häftigt när han lyfte undan kastrullen, det var helt krämigt liksom! Men han gjorde ett berömvärt jobb med att skrubba bort allt. Och köpte en ny kastrull dessutom!

I lägenheten föddes ju min MBP också.

Polisernas övningsparkering har varit ett ständigt underhållningsmoment!

Min fina TV har också upplevt sin första tid i lägenheten. Mycket film och serier har det blivit, eller live-DVD's som Jamie Cullum, t.ex.

Ja, tack poliser för era underhållande aktiviteter!

Palladium var ett roligt och mysigt inslag under det första året. Tack Palladium och alla mina vänner jag myste med där!


Men stört vad talande låtar iTunes slumpar fram såhär sista kvällen! Först första låten på Europes comeback-platta, You Got To Have Faith, ganska inspirerande inför framtiden. Sedan Lifegiver, en påminnelse om vem som har gett mig dessa två år, och sedan No Way Back med Foo Fighters och The Turning Point med Toto, som för att stryka under att jag faktiskt är färdig här och att det är dags för nya saker i mitt liv. Jag tror att iTunes försöker hälsa farväl också, även fast jag kommer ta med det hem. Men shuffle-funktionen på min "Bra Musik"-spellista (alla fyra- och femstjärniga låtar, minus genrer som humor, lovsång, unclassifiable o.s.v. - alltså bara bra musik) har varit ett klassiskt lägenhets-inslag, så det är värt att nämna i min sammanfattning.

Nu måste jag nog packa... Mamma och pappa kommer imorgon med släp. Lite synd om Emil som under några dagar kommer bo i en lägenhet bara inredd till hälften. Men han är på bal med Frida ikväll och är uppklädd och äter fint och hela baletten, så det jämnar nog ut sig. Och ni kan vara lugna - jag kommer tillbaka och hälsar på! Förmodligen en söndag så jag kan gå i kyrkan och träffa maximalt med folk. Annars kanske vi ses på någon festival i sommar, kolla min myspace för att se var jag spelar.

Så, för att avsluta detta lååånga blogginlägg och sammanfatta dessa två underbara år av mitt liv - TACK VÄXJÖ!

----------------
Now playing: Europe - You Got To Have Faith
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Hyper Static Union - Lifegiver
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Foo Fighters - No Way Back
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Toto - Wings Of Time
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Toto - The Turning Point
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Downhere - I Miss You Here
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Staireo - Underground
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Mr. Mister - Partners in Crime
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Jars Of Clay - Oh My God
via FoxyTunes

1 kommentar:

Jeanine sa...

Åh John, vilket underbart inlägg!! Det känns väldigt sorgligt att jag inte kunnat vara med det sista året och inte heller kunnat säga hejdå. Men har man inte sagt hejdå så har man inte heller lämnat varandra, så jag hoppas innerligt att vi ses i sommar!!!!! Hönö kanske? KOM DIT! Stor stor kram min vän, du är saknad!!