Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 28 januari 2008

Duktigt och fundersamt

Nu skiter jag i att heja hela tiden. Ingen annan gör det.
Jo, dagen har varit duktig och fundersam. Fast i omvänd ordning, om man ska vara noga. Har haft en dag som gjort att jag ifrågasatt vem jag är, och om jag inte börjar bli lite så som jag avskyr när andra är... Saker blir så konstiga när det är naturligt, roligt och lätt för någon, men en kamp och pina för någon annan. Kanske beror sådant på inställning också. När jag försökte ändra inställning idag och bestämma mig för att det skulle bli roligt, sade andra emot och tyckte att jag körde över dem. Jag antar att jag inte är så bra på grupparbete, helt enkelt. Jag har nog aldrig i grunden förstått hur något som lappas ihop av en grupp, i ett rum där det finns lika många visioner som personer, kan bli bättre än om en har det klart för sig och sedan tar de andra till hjälp. Om man ska skriva en text tillsammans blir det väl aldrig bra om man skriver ett ord var i taget? Jag var väl lite för pådrivande också. När folk bara satt och stirrade trodde jag att jag hjälpte till om jag använde min gåva och försökte föra allt framåt. "Om ni tycker att det där och det där är jobbigt och utanför det ni orkar göra, så kan jag göra det." Så ville jag nog säga. Men vissa saker tar hårt på mig, och då backar jag. Långt. Är jag en sådan som jag avskyr? Är jag ur balans? Hur ser jag mig själv? Men Gud vet. Och han och jag är väldigt tajta, han tog all min skuld. Han vill säkert göra allt bättre.Nu är jag hungrig. Degen jäser. Fika alltså om ca 35 min. Brödbak räknas till duktigt. Och handla, och diska berg, och dammsuga. Fast det sista har jag inte gjort än. Och skriva in skolschema i kalender. Himla CSN som ligger och hindrar en från att slappna av. Imorgon eftermiddag, då. Då ska jag pusta ut. Ikväll får jag inte vara uppe för länge, ska vara i Studio City inne i centrum imorgon klockan nio. Ni som undrar vad jag gjorde i helgen inser nog som jag att inlägget blir för långt om jag drar det också. Så det kommer senare.
ciao
johnedwardsvensson














Mamma på Böda-stranden på Norra Öland. Tack mamma och pappa för att ni har tagit och tar hand om mig så bra! Jag tackar Gud att jag fått vila i Hans händer hela mitt liv, och att Han använt er som händer. Det var roligt att komma hem till er i helgen, och jag längtar tills ni kommer och hälsar på här! Kram!

1 kommentar:

Anna och Linus sa...

Jadu, jag har nog inte helt fel när jag tror att du syftar på övningen igår kväll. Är det så att du har funderingar på detta så prata med Jacob. Det är viktigt att vi alla känner oss bekväma när vi spelar, annars kan det bli svårt att fokusera på att vi gör det vi gör i tillbedjan. Jag ska be för dig...:)