Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 14 januari 2008

The Walk

Wa's'up'
Ja, då var man åtminstone lite med på att man fortfarande pluggar, i alla fall. "Tenta" imorgon (ingen som pluggar teoretiska linjer skulle räkna det som en tenta), blir spännande. Redovisning av allas slutuppgifter i arrangering och kompositionskursen. Jag arrangerade ju två till av mina gladlåtar under december, så enligt Michael blev jag klar då. Mailade noterna igår (och idag, eftersom Emils virtuella PDF-skrivare inte gillade flashiga typsnitt, visade det sig), och jobbade på "audio"-versionen idag. Kanske inte så mycket att hurra för - exportade MIDI-fil från notprogrammet, drog in i Cubase och använde Emils dyra pirat-pluggar så långt det gick. Spelade in akustisk gitarr och elgitarr, men det hade jag övat på igår, så det gick fint. Snabbmixade lite, och lät Emil göra sina standardtrick. 
Emil har förresten en lite konstig period vad gäller tider just nu. Eftersom noterna skulle vara inskickade i morse, satt han hela natten och jobbade på sin låt. Vi kanske skulle väntat med rocklåtarna när vi kom hit till Växjö, så kanske han fått sova lite mer normalt...:)
Min dag var hyfsad, i alla fall. Satt vid datorn för länge igår, kände jag, och det resulterade som vanligt i hurt-dag. Fick sova ut till elva, sedan frukost-göra sig presentabel-långpromenad-handla sirap-baka bröd-läsa kursbok-göra läxa. Inte en enda minut spelat hittills idag! 
Morgondagen kommer bli lång...bäst jag förbereder något ätbart att ha med till studion. För att köpa någon mikro-mat på Ica blir det inte tal om; jag har (ett ögonblick, ska bara kolla) 102:- på kortet! OCH DET ÄR BARA DEN 14:E! Ajajajaj...får nästan ringa till mamma snart. En sådan miss i den ekonomiska tajmingen har jag aldrig gjort förut. Om två veckor kommer nämligen drygt 8000, plus nästan 6000 från CSN. Hm. 
Nähäpp, läggdags snart. Och ingen mastringsbok läst. Ouch. Då har jag fortfarande väldigt lite koll på vad jag ska göra av uppgiften i studion och de 6 timmar jag och Marcus har där. Hoppas han har läst något.
Godnatt!
The Disco kid

Inga kommentarer: