Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 2 maj 2008

Inlägg från Öland: Fredag 1

Aloha! Jag vann! Över latheten och omständigheterna. Har just färdigställt notationen av Op.16 No.2 som förmodligen kommer gå under trivialnamnet Stormen. Känns sjukt gött. Sedan fick jag världens idé innan idag, när jag och föräldrarna fikade på stranden: jag ska skicka in några av mina pianostycken till någon som gör utbildnings- och repertoarböcker för pianoelever!! Typ Åse Söderkvist-Spering, även känd som ÅSS, damen som förföljt mig hela livet, med sitt gråvita smajl-foto på baksidan av nästan alla mina pianoböcker hemma... Schysst om man kunde få något verk placerat i en sån bok - ger ju nästan garanterat pengar och en cool känsla att få vara med och forma andra kids som kör samma race som man själv gjorde! Plus att mina stycken inte är så svåra, men ändå utmanande för mig själv. Jag ser ju mig inte som något pianoproffs, men när jag skriver stycken som innehåller saker jag inte är bra på, för att öva mig, skulle inte andra kunna ha nytta av dem också? Eller om någon rentav kunde njuta av dem... Göttish.
Pappa klipper gräset och mamma fixar tipspromenad till moster Lisas 50-årsdag på söndag. Jag firar den tyvärr genom att jobba. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Gick ju hem från stranden med mamma, så motionen är avklarad. Diskade efter maffiga middagen, så duktigheten är avklarad. Däremot har jag inte gjort något för onyttigheten idag. Kanske ska åka iväg med bilen och köpa godis någonstans och sen titta på film på datorn. Såg Superman Returns igår kväll. Den var inte så värst bra, men det är mysigt att ligga i sängen med lampor släckta, datorn på magen och lyssna i hörlurar!
Nåt gör jag jallafall. Puxx

Inga kommentarer: