Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 1 maj 2008

Inlägg från Öland: Torsdag 1

Hej kära läsare! Just nu sitter jag i gäststugan vid vårt sommarställe på Öland! Solen kämpar på bra för att ta sig igen de utbredda molnen som dominerat denna torsdag.
Gårdagen började ju som ni vet med den andra och sista sång-workshopen. Det gick rätt bra! Vi jobbade ungefär som förra veckan, svårt att minnas allt som man fått i läxa att tänka på (särskilt när man inte övat), men jag tror ändå att jag har gjort framsteg. Extra gött att få beröm från en sångpedagog också.
Mina föräldrar anlände inte långt efter att lektionen var slut. Det blev en snabb packning men jag tror att allt kom med! Det var en mysig men trång bilfärd, med ett charmigt stopp på "Hasses Grill" i Färjestaden. Bron är fantastisk, trots att jag åkt över den 60-70 gånger i mitt liv! Däremot somnade jag en bit efter stoppet, då det var strålande sol och ett uppvaknande Öland vi åkte genom, och vaknade när vi var framme vid vår osminkade stuga med en igenmulen himmel och sova-på-dagen-huvudvärk. Nu är det i alla fall räfsat och nästan alla löv ligger på högen utanför staketet, redo att BRINNA.
Så ni som tänkte "Va? Har han datorn med sig på Öland och ska sitta vid den hela tiden?", ni behöver inte oroa er - trädgårdsarbetet här slår mina cykel- och promenadrunder med hästlängder. Det är även därför mitt samvete inte reagerar lika mycket som vanligt på allt godis, chips och kakor som kantar tillvaron nu. :)
Nej, datorn tog jag faktiskt med som tillbehör till pianot (som var anledningen till vår trånga bilfärd). Jag tänker nämligen äntligen ta tag i mitt noterande av mina piano- och swingstycken.
Men ett blogginlägg kan man ju alltid börja med! Eller? Mer sen. So long

Inga kommentarer: