Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 11 april 2008

Feta skol-dagar!

Tjipp igen
Okej, nu har jag tid. Onsdagen var den stora dagen: redovisning av "Gör Din Hit", med Frank Ådahl tillbaka på plats, denna gång tillsammans med Henrik Settsson, en kille som gjort allt (enligt honom själv!). Han var skivbolagschef (ett mindre), förlagschef, musiker (sång och keys), låtskrivare ("Lyssna Till Ditt Hjärta", bl.a.) och lite annat smått o gott. Dessa två gav välriktad och avvägd kritik till alla deltagarna efter varje uppspelat alster. Först hölls dock en liten föreläsning, eller typ frågestund, med
Henrik. Intressant! Bra inblick i hur saker fungerar idag i musikbranschen.
Ungefär halv elva började låtarna spelas upp. Nivån var förhållandevis hög, med några riktiga höjdare och några rejäla bottennapp!! Men vi var nog alla överens om att vi slog förra årets bidrag. Det var verkligen roligt att höra alla olika stilar och även resultat av några co-writes. Många höjde sig i mina ögon, nu när de fick göra den stil och på det sätt de var bra på och vana vid och tyckte var roligt! Det blev aldrig riktigt jämnt i omröstningen på slutet, men konkurrensen märktes på det sätt att många låtar som var bra ändå inte fick några poäng.

ALLA LÅTAR FINNS ATT LYSSNA PÅ HÄR: http://www.mupvxu.se/?page=lyssningsbart

Lyssna gärna på
Anton E (vinnaren),
Alexander N & Niklas S (2:a),
Alexander N & Roland (3:a),
Anton T (4:a),
Johan J, Simon M, Olle L (delad 5:a),
John S, Adnan B (delad 8:a),
David S (10:a).


Jag var faktiskt mycket nöjd över att komma topp 10 av 24! Fast kritiken jag fick hade jag svårt att se hur jag hade kunnat undvika, eller hur jag skulle gjort för att uppnå det de sa...

Sedan har vi gårdagen, ännu en heldag i skolan. Föreläsare var Alar Suurna, killen som mixat och jobbat med Roxette (alla plattor!), Ola, Margareta Bengtsson (f.d. Jalkeus, i Real Group) och massa annat stort. Han var rätt skoj, även om han var väldigt lång och väldigt förkyld. Hans dator strulade en del, men det var ändå intressant. Särskilt hur hans väg till ett jobb inom musiken såg ut.
Efter detta bjöd jag hem klassen till lägenheten, eftersom många inte varit här. Det blev lyckat! Anna kom och förgyllde stämningen ytterligare, och var trevligt sällskap när de andra bangade. Plus till dig Anna, att du stod ut med alla väldigt "killiga" killar, med diverse svordomar och udda humor! ;)
Här kommer då en förklarande bild, för er som absolut måste ha sånt!

Alar Suurna

Inga kommentarer: