Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

lördag 19 april 2008

"Kom till mig...

...våren var som vackrast, när du kom till mig..."
Sjung, Anders! Det är ett familjeprogram, vi tappar tittare!
Va, har vi kört fast?

Det finns ingen logisk förklaring till varför jag går runt och har den här korta scenen från Anders & Måns, säsong 2, på hjärnan. Logisk förklaring saknas även till den konstiga halv-mardrömmen jag drömde under långa delar (kändes det som) inatt. Däremot kan man spekulera i varför jag inte vaknade i tid idag:
*jag var så arg i drömmen att jag snabbt och surigt stängde av stereon så fort den gick igång
*jag sov så djupt att jag inte hörde den väna Emil Svanängens gitarrspel
*jag gjorde återigen nåt fel när jag ställde timern

Det jag VET, efter denna märkliga start på dagen, är att Gud har koll på mig och mitt liv. Jag vaknade nämligen precis i tid för att hinna packa och klä på mig innan bussen gick in till stationen! Gud slängde även in lite extra tid för att jag skulle hinna ta ut pengar, gå till Subway och köpa en halvbaguett och till Ica för en Loka. Bussresan var tämligen påfrestande, tvärs över gången satt en svart, fin hund, som inte alls gillade det här med att sitta still men samtidigt röra sig. Det ville han berätta för alla, konstant.

Men när jag väl satt på tåget hem till Jönköping var det faktiskt rätt mysigt, mackan var god och vädret var fint! Tyvärr ersatte jag ju duschen med mössa, så det kändes lite instängt... Men sen flöt allt på, en hes Simon ringde och orsakade en trevlig pratstund och jag blev uppringd och tvingad att tacka nej till att lira gitarr i ett band. Happ.

Nu har jag i alla fall duschat och käkat middag (skönt att någon lagar åt en!!). Stackars mamma är sjuk, men pappa är på G, tack vare vädret och Aladdin. Jag har Simon och sömn på schemat. Det förra för att han fyller 20 och ska firas därefter. Det senare för att det behövs efter den korta natten nu senast. Orsaken var, som en del vet, Praise Party i Ulriksbergskyrkan. Stor satsning som ändå gick hem, tror jag. Trots att Älmhult svek. :P Jag var nöjd med min insats (förutom att jag missade ett ackord som jag själv tjatat järnet om) och log några gånger åt mig själv, när melodierna stämde eller när jag gjorde något jag inte visste att jag kunde.

Discot var rätt skoj, jag gjorde några höjdar-moves vid rätt tillfällen och fick lite tjut, annars tog musiker-konditionen fokus från dansen och jag hängde i köket med den goa Rob' Bäckis en del. Ihopplock och softande ledde till en insomningstid ca 0200.

Nu ska jag inte ta er tid längre. Gå ut och lek eller nåt.
Jo förresten, det var en grej till.

1995 - 2004 - 2008
HV71 TAR SM-GUUUUUUUUUUUUUUUULD!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: