Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 1 april 2008

Boom, and i'm out. The Cave is...finally..ready...in a way

ojojojtjenarejaedöööööd
Idag har jag mixat min låt i studio A - i tio timmar. Utan matpauser, promenader, festis och den eminenta och mycket duktig Emil Ingebrigtsen hade jag inte klarat det. Tack Emil för stabil hjälp och klart sinne när jag kommer med mina halvgenomtänkta förslag, eller frågeställningar, som egentligen bara är dumma! Och tack Gud för våren, även om jag inte fick se den så mycket just idag. Förlåt att jag inte hade koll på klockan i morse, så att jag blev tvungen att skippa frisyr och ta mössa, nu när det blev så varmt.
Något som gjorde denna dagen extra skön att ha klarat sig igenom var att förkylningen slog till, i huvudet. Huvudvärk och småsnuva och tryck i bihålorna...inte bra förutsättningar att mixa 60+-tracks-projekt. Tack Herre att inte fler saker strulade än några pukor som försvann eller en mystisk obalans i ett inspelat stereospår mot slutet...
MEN NU ÄR JAG KLAR MED MIN HIT!! OCH DEN ÄR FAKTISKT COOL! Ja den är lite otajt på några ställen, och ja förmodligen kommer den inte vara så tydlig som refernsplattan vi använde, MEN DEN ÄR RÄTT BRA ÄNDÅ!
Imorgon ska jag inte göra någonting. Det är utgångsläget, det är så man säger. Det jag hoppas kommer lägga sig i aktivitetslistan (förutom saker jag BORDE göra, skit i det nu) är att jag ska designa om min MySpace för att fira min nya låt. Först kanske jag ska dra till GM för att se till att kunna bounce:a den bra till stereo-wav och mp3, men sen, sen! Har redan idé till ny design...
Jag har även tänkt att bli frisk.
Helgen ordnar sig kanske i alla fall... Har köpt tågbiljett på lördag morgon, rep från 12 fram till uppträdande på UKM 22.00. Jobba söndag, boka Swebus hem. Just det, det har jag inte gjort!
Här kommer dagens bild...


















----------------
Now playing: Loney, Dear - The Battle Of Trinidad And Tobago
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - Where Are You Go Go Going To
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - The City, The Airport
via FoxyTunes
(Loney, Dear lyssnar jag på när jag är trött på musik. Det är jag idag, efter att ha lyssnat på samma låt i tio timmar)

1 kommentar:

Karin Ireståhl sa...

samma låtar i 10 timmar är ungefär så jag funkar! gärna ngt lättlyssnat. Hellogoodbye funkar!