Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 15 januari 2009

Äntligen!

Det har äntligen hänt! Klicka här så får ni läsa något som gett Barnarpsborna nytt hopp om upprättelse bland orterna i Jönköpings omnejd! Det är ju synd att man inte var där alltså, Marcus var ju det! Fick sms från honom igår om det, så jag har ju vetat om det i en dag ungefär. Han skrev att han stod och såg på när det brann, fatta vilken lycka!
Jaja, det som hänt i Växjö är att jag fick en liten setback i mitt tentaskrivande. Jag hade missat en del av den första frågan och fick ägna mycket energi åt att inte bara krysta fram den diskussion det handlade om, utan även att ta bort massa text för att få plats med det nya... Detta ledde till att den energi jag reserverat åt färdigställandet gick åt till fråga ett, alltså tog det stopp. Lösningen blev att i samband med tvättiden mellan 13 och 16 göra massa duktiga grejer, som att diska, städa köket, stryka och fixa en tidig kvällsmat. Ett bra knep det där; det som börjar som ursäkter att slippa jobba med läxan (eller vara i närheten av datorn över huvud taget) gör att man får upp "duktighets-ångan" och kan ånga på rakt in i arbetet igen. Det hjälpte visserligen att jag klädde på mig mer ordentligt, snyggade till mig och gick till bibblan för att kolla i referensexet av "Musikliv" för att kunna skriva den andra frågan.
Nu har jag bara lite opera-historia kvar att skriva, men min ultra-snitsiga avslutning gör att jag är hyfsat säker på att få ett g!
Nu blir det glass och Smallville! Puss

Inga kommentarer: