Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 14 januari 2009

Suck...

Okej, nu är det segt. Inte Alhgrens-bilgranarna jag äter (som jag blev blåst på, grrrrr) utan arbetet. Såg nyss att det är begränsning på 2-3 sidor per fråga PLUS att nytt stycke ska vara blankrad! Jo, det är bra, på ett sätt. Behöver ju inte skriva lika mycket. Men nu tog ihopdragandet av all text jag redan slösat på första delfrågan upp all min energi att fortsätta skriva på nästa delfråga. Så...jag lutar starkt åt ett avsnitt Smallville (lugn, jag är snart ikapp dem i USA och då lägger jag ner det, tänker inte vänta tills det kommer till Sverige och följa det på TV, eller sitta och tanka ett avsnitt i veckan).
Alltså, jag känner mig inte lat...eller inte helt i alla fall. Jag känner som man gör precis innan man ska börja på nåt stort arbete: "Okej, nu är jag taggad på att göra allt förberedande så att det bara är att sätta igång imorgon!" Man är taggad fast med fast beslutsamhet att bara jobba tills det tar det minsta stopp.
Emil och Frida sitter och tittar på film. När jag hade varit och handlat innan idag så tittade jag förbi biblioteket (för att låna den bok jag var tvungen att skicka hem ikväll, en bok jag behövde till hemtentan, men den som fanns på bibblan var inte till utlåning) och då träffade jag Fridas storasyster Anna. Vi hade en så trevlig pratstund man kan ha på ett bibliotek, där det sitter massor av folk som pluggar runt omkring, som man hela tiden har lite smått dåligt samvete för att man stör. Anna pluggar riktiga saker, som matte och biologi. Det gjorde jag en gång i tiden, men den lilla seriösa pluggdos jag får av tentaskrivandet är nog för att jag ska inse att jag inte längtar tillbaka! Alla dessa "x"...
Ett avsnitt får det bli. Sedan får jag planera morgondagen riktigt seriöst på min whiteboardtavla för att döva samvetet och verkligen försöka övertyga mig om att jag inte är lat. Jag är bara bra på att omprioritera och omplanera!

Inga kommentarer: