Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 26 januari 2009

Nu räckte energin

Hi there, dear readers. Inte mycket har hänt, men väl så pass tidskrävande händelser att bloggen inte fått någon särskild uppmärksamhet från min sida... Nu däremot, när det är grått ute och tomt i schemat, då kan jag nog göra en sammanfattning av vad som hänt sedan sist.
I fredags hade vi kursintroduktion i "Musikbranschen ur ett juridiskt perspektiv". Jag och Emil har dock döpt om den efter vår huvudsakliga kursbok: "Musikjuridik". Den ska jag läsa idag är det tänkt; eftersom vi inte har några föreläsningar denna vecka fick vi i läxa att läsa de 179 första sidorna som förberedelse inför kommande föreläsningar. Jag hoppas dock att jag orkar läsa längre än så för att ha lite mariginal. I schemat stod även om en bok som heter "Musik som levebröd", så precis innan introduktionen skulle börja i Multimediasalen i bibblan, smög jag iväg och kollade om den fanns att låna. Ett exemplar kvar - fatta vad nöjd jag var! Lånade den snabbt och smidigt via bibblans fiffiga självlåningsapparat där det bara är att stoppa ner lånekortet och scanna boken, för att sedan sitta hela föreläsningen med boken i väskan och inte säga ett ljud om den till någon! Hehe.
Kursen verkar ju intressant, men det innehåller ju inte så värst mycket musik i dess ljudande form, så jag och Emil har fortsatt med våra framtida "band-låtar". I lördags spelade vi in trummor till tre av dem (än så länge bara låtar jag skrivit) mellan kvart i tolv och kvart i åtta!! Fatta träningsvärken i benen jag hade när jag skulle somna! Men jag är nöjd, det krävs nog inte jättemycket tekniskt trollande för att det ska låta riktigt bra det här! Kvällen blev lugn, med Smallville och slö-datoriserande till förmån för tidigt sänggående och gudstjänst morgonen därpå. En kul grej som hände också i lördags var att Björn Ferry vann herrarnas jaktstart över 12,5 km i Antholz, Italien. Och han gjorde det live på TV när jag och Emil käkade pizza - en perfekt måltid alltså!
Gudstjänsten igår var väldigt bra, särskilt musiken! Låtvalet och Feffe och stabila sång-radarparet Anna+Jossan var speciellt bra. Jag stannade och bekantade mig lite med den härliga Yamaha-flygeln innan jag traskade hem med Karolina K som trevligt sällskap halva vägen. Andra halvan var det Viva La Vida som höll mig sällskap, allt för att komma i Tobbe-stämning: herr Palmberg med crew skulle anlända klockan tre. Tills dess hann jag, Emil och Frida både städa, laga mat, baka och fixa - en bragd må jag säga! Ett stort gäng skämtglada människor var det, som dock halverades vid halv fem. Resten gick då till vattentornet för lite skrikande och lite geocaching. Min första geocache, spännande! Kanske inget jag kommer börja med däremot.
Resten av kvällen blev ovanligt seg, både jag Email noterade en märklig energiförlust när alla gått. Jag läste juridikbok tills texten började dansa schottis och satt därefter en stund med en ny LH-låt innan jag och min rumskamrat retirerade till soffan för X-Men 2. Visst har man sett den förut, men hey, det är påkostat.
Då är vi alltså framme vid dags datum. Frukosten blev ännu en mycket trevlig måltid tack vare Jessica Lindell-Vikarby; bra start på dagen! Jag tog sedan hand om disken efter "festen" igår (det blev alltså kladdkaka, toast och ett försök att lansera riskex+keso) och nu sitter jag här. Får väl läsa den där boken nu då. Gäller att inte titta ut för mycket bara. Jag kom på att jag nog behöver sol nu, det är förmodligen avsaknaden av solljus som gjort senaste månaderna så tungrodda.
Hoppas ni får en bra dag! adieu

----------------
Now playing: Sting - Seven days
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sting - It's probably me
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sting - Something the boy said
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sting - A thousand years
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sting - Desert rose
via FoxyTunes

Inga kommentarer: