Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 8 januari 2009

Återigen mycket aktivitet och lite pengar

Emil: "John! Jag kom på bästa sättet att färdas. Man kan färdas optiskt! Det är helt omöjligt, men tanken är fräck. Tänk dig en kamera med sex gånger optisk zoom. Om du siktar på en vägg som är en meter ifrån dig, då kommer du sex gånger närmare den när du zoomar sex gånger på den. Men tänk om du siktar på månen, då kommer du sex gånger närmare månen. Det är jättestor skillnad! Vad smart."
Jag kunde seriöst inte fått bättre rumskompis! Han är asrolig. När vi var hos Anna tidigare ikväll drämde han till Anna på låret så hårt han kunde! Anna hade ont i typ en halvtimma! Det var nästan lite synd om Anna, både Emil och Linus - med sina special-polisgrepp - gav sig på henne oräkneliga gånger... Fast hon tiggde om det på typiskt ret-Anna-vis. Ja, myskväll i Annas lägenhet som jag inte hade sett innan alltså. Jag, Anna, Linus, Frida och så Oberäkneliga Emil. Grammisgalan och lite YouTube:ande blev det. Och en goer kladdis med After Eight.
Annars är det tentaskrivande för hela slanten, precis som jag förväntat mig efter att ha skjutit upp allt plugg till förmån för jullov och kompisar under de senaste veckorna! Men det går fint, imorgon är nog en tenta klar. Idag gick jag och Emil en långpromenad i det vackra vintervädret. Kalasfint och trevligt. Vi har för övrigt haft roligt hela dagen. Vi har nog saknat varandra lite tror jag, även om man inte tänkt på det. Vår lägenhet är helt enkelt en skön plats med skön stämning! Åt årets första makaroner och köttbullar, det var fint! Nu är klockan 27 minuter över tolv, dags att sova för att orka ännu en dag av skrivande. Men när jag är färdig med första ekonomitentan ska jag sköen unna mig ett pass vid trumsetet i GM!
"Vad jobbigt man kan göra det att äta en apelsin. Jag har stått här och skurit i fem minuter nu." Som sagt en skön snubbe den där Emil. Här kommer en bra bild på honom:

Inga kommentarer: