Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 1 januari 2009

En pytteliten dag

Oj. Den här dagen vart inte lång. Ställde klockan så att jag skulle få sju och en halv timmas sömn, så att jag skulle vara tillräckligt trött för att kunna somna vid åtta nu ikväll (ska jobba tidigt imorgon - upp vid tjugu över fem alltså). Jag vaknade dock efter endast sju timmar, vid klockan kvart i elva, och tänkte att "äsch, det här kör vi på".
För en gångs skull bjöd Växjö på strålande härligt väder! Bra start, Växjö, på väder året 2009! Tänkte naturligtvis gå en härlig långpromenad då, men efter att ha kollat bussar (ordentligheten sitter i - jag mindes att det var röd dag) kom jag fram till att bäst både tidsmässigt och ekonomiskt blir det om jag går promenaden in till stan. Eftersom middagsplanerna misslyckades lite (se nedan) tänkte jag att det kunde vara både gott och sunt att inleda året med en sub.
Alltså pluggade jag lite i konstiga-ord-boken och satt sedan och skrattade till Umbilical Brothers på DuRör. Tyvärr visar det sig då att min talang att få bråttom även att man har all tid i världen inte har försvunnit över nyår... Det var rätt gött att jag tog med min lilla inhalator, för när jag pustande och frustande satt på bussen kunde jag hjälpa luftrören lite på traven efter den oerhört jobbiga dusten med nyårskylan.
Naturligtvis var SubWay stängt...pucko-John! En stor hamburgare med dricka på Järnvägsgrillen blev substitutet. Sedan dess har faktiskt saker gått som planerat, förutom någon liten grej som är privat. Hehe. Bussresan hem var fantastisk - Viva La Vida och en stor, klar och kall himmel med en vintrig solnedgång som perfekt sceneri till Coldplays mästerverk. Det resulterade i en låttext, något som verkar hända oftare nuförtiden - jag skrev en på tåget igår också! Så kreativt har nyårsskiftet varit bra! Lite nya idéer till LH också, men på den fronten vill man nog få några låtar helt färdiga nu.

Just det, ville bara säga att jag är glad att gå in i ännu ett år med världens bästa föräldrar vid min sida! De är så otroligt bra...hoppas man kan komma i närheten av att bli så bra när man själv tar på sig den rollen...

Nyårsfirandet nu då. Det var gött. Gick väldigt bra med tanke på hur lite koll jag hade och hur lite jag planerat och ansträngt mig själv för att få ett bra nyårsfirande. Cred till Ninne och alla de andra för ett bra knytkalas och årets första stora eloge till Tosse, som höll andakt i den otroligt mysiga och lilla (och svinkalla) Vedeslövs Kyrka. Det var sannerligen ett bra och stämningsfullt sätt att inleda 2009 på! Tack, Tosse. Tyvärr blev det inget stubintändande och "åååh"-ande åt pjäser från vårt sällskap, men himlen lystes ju upp tillräckligt ändå av annat folk som brände pengar, bokstavligen. Jag, Robin och Oskar hade som vanligt väldigt kul med mycket citerande och roliga skämt och imitationer (för att inte tala om årets hockeymatch!!), utan de hade det inte blivit riktigt lika vasst...

Jahopp... Långa jobb-passet imorgon. Gode Gud, låt mig få köra truck och inte något annat som är jobbigt. Eller, Du vet nog hur dagen går snabbast, sätt mig där det blir bäst! Efter det blir det lite klädbestyr och kanske en tidig kväll till, det beror på om jag får jobba extra på lördag också... Annars blir det en go kväll med goa vänner, får vi hoppas! Och kanske lite plugg också... Små korn av intressanta iakttagelser har jag faktiskt funnit i vår svåra bok, så den är inte längre lika tung att plocka upp!
Nu närmar sig läggdags - strange but true! Godnatt alla vänner, och gå in i det nya året med positiva och höga förväntningar! (det finns En som kan och vill uppfylla dem!)
----------------
Now playing: Coldplay - Lost!
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Coldplay - 42
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Coldplay - Lovers In Japan / Reign of Love
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Coldplay - Yes
via FoxyTunes

Inga kommentarer: