Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 31 december 2008

En nyårshälsning

Hej hej alla! Sitter här i lägenheten i Växjö och väntar på att Oskar ska dyka upp för att ta mig, via en livsmedelsaffär, till Jeanine och 2008 års nyårsfirande. Det löste sig som sagt rätt fint. Ett hinder på vägen uppstod innan idag, när jag upptäckte - precis när vi skulle åka in till tåget - att jag inte fått något beställningsnummer! Jag skyndade mig att skriva ut transaktionsbekräftelsen jag fått på mailen och som tur var så räckte den för att komma med... Mycket cred och välsignelser till den konduktören! Resan var härlig, trots att det kunde varit mer snö i landskapen... Jag skrev i alla fall en ny låttext som jag ska försöka jobba lite på under kommande veckan, den kan nog bli superbra!
En liten sak som inte gick som planerat var mitt besök på Brothers i Växjö, de hade stängt när jag kom. Tänkte utnyttja presentkortet jag fick av mina föräldrar i julklapp (egentligen jeans, men de var för stora så de byttes in mot presentkort) till att köpa lite nytt och fräscht inför kvällen, men ack. Några trummor hann jag inte heller springa iväg och spela, får bli en kortis imorgon istället.
Det känns jättekonstigt att sitta här! Att vara här mitt i jullovet och bara för en dag också... Och rummet är förskräckligt tomt och ingen Emil springer runt och dricker te. Nä, kvällen ska bli rolig men sedan vill jag nog hem så fort som möjligt för att inte tappa, och få en möjlighet att hinna varva ner, "hemma-julkänslan". Nu är det i och för sig inte så många dagar jag är hemma innan mini-flyttlasset går tillbaka... Usch, tentor och uppgifter och saker som ska övas. Jag vill ju antingen stanna i Jkpg och fortsätta med LH's skiva eller bara komma tillbaka till Växjö och fortsätta spela in mina gamla låtar. För övrigt kom vi rätt långt med skivan igår, kändes gött att äntligen spika ljud och live-sättning på en av våra nya låtar. Jag snodde en stämma med drumpad i, gött!
Nej, dags att se vad det kom för sms och sedan göra sig fint inför partyt. Till alla därute: GOTT NYTT ÅR! Jag hoppas att ni får ett välsignat 2009!

Inga kommentarer: