Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 9 december 2008

Asgarv!!

Alltså, nu har dagen kollapsat lite här... Slank in på Warpdrive igen, och där har jag suttit senaste timmen och gapskrattat! För er som inte känner till det så är www.warpdrive.se en hemsida där roliga citat från chatt-program (vanligtvis IRC) samlas och rangordnas, lite som ett Tjuvlyssnat fast från chattar. Jag MÅSTE bara posta lite citat här, men jag föreslår annars att ni själva går in och läser, det är oerhört roligt (om man sorterar efter antal "+"-röster och bortser från den bitvis snuskiga humorn)!
"valross" fan, jag önskar jag kunde få fler timmar på dagen så jag kunde lyssna på P1 mer
"valross" nu intervjuar de nån tant om stödorganisationer, i hennes fall schitzofreniföreningen
"valross" "Hur många medlemmar har ni?"
"valross" "Nja, svårt att säga."
"valross" oslagbart!


"Awda": en gång när det ringde nån som ville sälja livförsäkring till mig så sa jag "äh, det gäller endå inte vid självmord"... så blev killen helt glad bara "jo, den här gör faktist det" och sen kom han på sig bara "eeeh, men det ska man ju inte göra"... sen blev det lite pinsam tystnad i telefonen...

"grao" asså varför plogar dom alltid tunnlarna först??
"grao" ...
"grao" INGEN SÅG DET DÄR!!!

"dread[]" men lol
"dread[]" min sköldpadda lackade ur helt
"dread[]" jag tog fel på honom och musen och dubbelklickade honom i pannan

"anakata" nu fick jag en plötslig flashback från högstadiet
"anakata" när vi lånade 'Barbamamma bakar' @ skolbibblan på klassens 'tuffings' lånekort
"anakata" priceless moment när läraren läste upp oåterlämnade böcker :):)


-[@Biograf9]- hmmm trodde att det åskade ute.. men det var typ 15 fjortisar på skateboard

"tejp" Kul det blev nyss... jag har jobbat här på it-supporten nu i en månad.
"tejp" Så kommer chefen fram till mig och ber mig säger ordagrannt; "du kan väl säga till om du vill ha något! som lite fler pärmar, hålslag eller en grön häst eller något!" lite på skoj.
"tejp" och eftersom hon hade väldigt gröna kläder på sig sa jag (utan att tänka) "jag gillar inte hästar, men eftersom du är grön så kan jag ta dig istället!"
"tejp" och nu, sådär 20 minuter efter fick jag ett mail av henne... med hennes hemadress och telefonnummer. :|
"tejp" Vad ska jag göra nu...?'
"tejp" värt att nämna är ockås att hon är ju inte direkt ful...

"ninjagrep" JAWHOL MEIN FUHRER, SIEG HEIL!
"ninjagrep" alltså, tyska låter som misshandel, verbal misshandel, hur fan kan folk snacka det?
"ninjagrep" tysk poesi lixom? fjäril på franska, pappilion... låter lite.. sött? butterfly? låter med lite.. sött.. SCHMETTERLING! låter som en anfallsplan för att förinta judar...

"@Psionicist" Vad heter det där gröna "chassit" på en princesstårta?

"@brokep" virtuald: jag hjälpte till på ett företag att sätta upp mail. vi tog första tre bokstäverna i förnamnet, och sen dom första två i efternamnet, för att göra användarnamn på mailservern.. rune karlsson blev inte så nöjd.

"banny^" mammas kille la min hamster i en plastpåse och slog den i väggen för den var sjuk:/
"pulkafettot" Soft kille.
"pulkafettot" Blev den frisk?


"ui|hbg" min flickvän ligger och sover i rummet intill
"ui|hbg" varför gör inte jag det?
"dzy" för att du inte är påhittad

"jedda`" garv
"jedda`" massa ungar här ute som står och väntar på glassbilen, satte högtalaren ut mot fönstret och körde igång glassbils-ljudet

"brilliant" thias, vet du vad? Jag har varit på Blind-date i helgen och det slutade med att vi hamnad i hans BRORS säng :)
"thias" Trevligt, min brolla hade tydligen också nån blind-date
"brilliant" Jag vet :)
"thias" Öhn, nej? Jag har inte berättat det?
"brilliant" Nej... just det... Du har fina lakan på din säng förresten!
"thias" wtf! NEJ?! NEEEEJ?!?! =(
* thias is away: Byta lakan! Nej! Bränna sängen!

"kirby" det var lite muslimhumor i hissen idag
"kirby" åkte med två tjejer
"kirby" varav den med slöja sa "ser du inte att jag klippt mig"

"cure" Jag har nog haft för mycket fritid idag.
"cure" Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
"cure" Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
"cure" Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
"cure" Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
"cure" "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett .
"cure" Konstig snubbe.
"cure" Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
"cure" Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
"quader" Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...

Inga kommentarer: