Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 23 december 2008

Dan-före-dopparedan

Vaknar vid nio. Tänker, "Nä, jag sover en timma till, annars blir det ju bara åtta timmar". Mamma väcker mig kvart över elva. Härligt att vara hemma och vara ledig!
Tog en promenad med Marcus innan idag. Det har jag saknat! Vi har fortfarande kul ihop vågar jag påstå, efter femton år som vänner! Han följde med hem och lyssnade på låtarna jag gjort till nya Liquid-skivan och gav det omdöme vi alla i bandet önskar inför det eventuellt stundande banklånet: "Jag skulle köpt skivan om den lät så här". Puh. Varje exemplar är betydelsefullt! Förresten, är det någon annan här som redan nu - utan att ha hört skivan eller nåt - kan säga att de vill köpa den? Hundra spänn. Bara säg till, så tar vi med det i beräkningen. ;) Annars får man komma på vår halv-privata utvärderingskonsert som vi planerar att ha för att kolla läget inför skivan (stämma av om vi är helt ute och cyklar eller om det rent av är bättre än vår gamla repertoar). Då kör vi kanske halva skivan eller nåt. Kan maila de som undrar när det är spikat.
Kvällen avslutades hos syrran med glöggkväll. Hela familjen var där. Hela = tolv pers! Jättegod mat (öppnade lite väl starkt i årets julmatsrace) och mycket humor (roliga foton när brorsan stoppar clementinklyftor i näsan och svåger stoppar prinskorv i munnen och låter det mesta sticka ut). För att inte nämna underbara syskonbarn då!

David: Vad är det för dag imorgon, Thyra?
Thyra: Onsdag.

John (snäll och gosig röst): Gonatt Thyra, vi ses imorgon!
Thyra: Dumheter.
(Senare, på Henriks befallning, säger hon till mig på skarpen: "Nu skärper du dig!")

Death Cab ger mig inspiration. Borde sätta mig och jobba med lite fler texter men i nuläget är det faktiskt lättare att fortsätta med Liquid. Kräver mindre energi. Men NEJ! Nu blir det textjobb! Det är bara att bestämma sig.

----------------
Now playing: Death Cab For Cutie - Summer Skin
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Death Cab For Cutie - Different Names For The Same Thing
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Death Cab For Cutie - Your Heart Is An Empty Room
via FoxyTunes

Inga kommentarer: