Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 23 februari 2009

Ännu en helg återberättad

Ja. Jönköpingshelg igen. Fredag: åka tåg hem! Asgött. Mixade LH på tåget, vilket var en utmaning. Insåg att en mix inte kan låta bra överallt, men att man kan ha som mål att den ska låta åtminstone hyfsat överallt! Träffade Löwemo direkt när jag kom till stationen, han fikade med bl.a. Lisa från min ITM-tid. Alltså "dans-Lisa" som också råkar vara tillsammans med en viss Simon Bom som jag känner från Peset och som spelar i Intohimo. Simon råkar också vara kusin till Karin, som är trolovad med Andreas i bandet. Av allt detta kom att Lisa kände till lite om LH:s skiva. Fräckt.
Åkte således hem och hämtade familjebilen som föräldrarna mina varit så snälla och upplåtit för kvällen. For så snabbt jag kunde iväg in till Jkpg igen, hämtade upp Markus, drog en 80:a på Max och ilade sedan till Partille och Sävedalens Missionskyrka. En trevlig kväll hade vi där, och spelningen gick bra och var rolig! Vi blev uppskattade och drog till och med ett extranummer vi inte kört på länge; en låt där alla improviserar! Det var jätteskoj och gick riktigt bra. Lyckades även hålla mig vaken på vägen hem trots att jag inte fick något sällskap. Jo, Jonezetta höll mig sällskap.
Lördagen var "tjockis-dag" hos Simon. Vi gick först till Rosenlund för att åtminstone försöka dämpa den kommande onyttigheten en aning. Simmade 1,1 km och sträckte mig på sista sträckan, men det gick över. Resten av dagen var chips, godis och varsin familjepizza. Maffigt! Det sågs på film och spelades Street Fighter 4 på bioduken. Fräckt var det! "Shoryuken!"
Söndagen var jobb. Men innan dess skidor på TV, vilket var en härlig uppladdning! På Arla gick det inte så bra. För Arla alltså. För mig gick det utmärkt. Hela nätverket krånglade nämligen, och de har förmodligen inte fått ordning på det än, för när jag som bäst höll på att göra mig i ordning för att jobba extra idag mellan 15 och 23 så ringde de och sa att jag inte behövdes för att de fortfarande inte fått bukt på det. Frågade om jag ville jobba natt istället. NÄPP sa jag och köpte en bussbiljett hem.
Så här sitter jag nu, trött men nöjd. Måste ta tag i mina examenslåtar imorgon men även plugga lite juridik tror jag. Men först: sova!
adios

----------------
Now playing: Building 429 - Empty
via FoxyTunes

----------------
Now playing: Dream Theater - New Millennium
via FoxyTunes

Inga kommentarer: