Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 2 februari 2009

Trött är jag!

Ojojoj. Jag skulle behöva mycket mer energi för att skriva om helgen. Så här kommer en mycket mycket kortare sammanfattning än den förtjänar:
I fredags kom jag hem till Barnarp. Jag och mamma och pappa åt tacos och kollade på På Spåret. Fel par vann. Men det var väldigt roligt. Jag satte mig vid pianot hemma och direkt började det komma melodier. Jag gick till Marcus vars lillebror Simon som pluggar musik/mediagymnasium och hade en keyboard med MIDI ut, så jag kunde spela in min idé. Sen satt vi jättelänge och snackade musik och så.
I lördags köpte jag två CD-ställ på IKEA som jag glömde ta med ner till Växjö. Himla skit. Sen åkte jag till ITM (tack mamma och pappa för att jag fick ha bilen, bensinpengar kommer - från Fjällstugan) och repade med Löwemo Band. Via Max åkte vi sedan till Fjällstugan och spelade en väldigt bra konsert trots att fiolen saknades för första gången. Betald spelning. Kalas.
Ringde på fredagen och bad om extrajobb på söndag vilket jag då inte fick. Under repet på lördagen ringde en kille och undrade om jag kunde jobba för honom. Alltså åkte jag så fort jag kunde hem efter konserten och sov.
Jobbade 6-14 på söndagen. Hemma var morbror Sture och moster Kerstin på besök. Trevligt. Blev skjutsad till stan lite tidigare, var tvungen att lämna tillbaka en keyboard till Simon och Niclas lägenhet som jag lånat till konserten. Hängde där tills det var dags att ta bussen tillbaka till Växjö. Kom hem, frös, packade upp, åt den lilla pajbiten jag sparade från fredagen, kopplade in datorn. Vid nio hade Anna ordnat en scones- och filmkväll. Detta ska hon ha den äran för. Stora cred till fröken Johansson. Mycket fin avslutning på söndagen, den fulländade helgen så när som på de glömda CD-hyllorna. Film var The Holiday, en mycket vacker och romantisk film som Anna var den enda som helt lyckades ta in. Jacob var nämligen där också, så vi blev lite väl skämtsamma av oss. Gick hem mätt och nöjd och sketatrött vid tolv.
Sov till kvart över nio. Light-frukost. Introduktion i examensarbete 10-11.30. Gött. Hem via Willys och Ica, tortellini med ostsås (nä, den blev inte bra. faktiskt. såsen.) och repa på låtar till kvällens internationella gudstjänst. Sjuk Emil, alltså ändrade spelplaner, John tar elgitarr på hälften av låtarna. Det hade han inget emot.
Åker till körka vid halv fem. Repar för lite men det ordnar sig. Jag var bra. Skönt gäng musiker i övrigt också, lite väl lite folk men kul att sitta och fika och snacka med utlänningar en bra stund efteråt! Gå en frusen promenad till resecentrum, ta femma hem och lyssna på gäddan&braxen. Läsa Liquid-forumet och alla diskussioner som uppstått senaste dygnet. Just det, fick telefonsamtal idag med förfrågan om spelning med LH i Kungälv. Bra spelning, känns jättebra.
SÅ. Det blev ju rätt långt ändå. Detta innebär ju då att jag är ännu tröttare nu. Så ha det skit så hörs vi. Nu ska jag sova utan att ställa klockan, HAHAHAHAAAaaa för jag har inget imorgon. puss på er

----------------
Now playing: Within Temptation - Memories
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Jan Johansson - Gånglek från Älvdalen
via FoxyTunes
----------------
Now playing: TobyMac - Atmosphere
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Jars Of Clay - Nobody Loves Me Like You
via FoxyTunes

Inga kommentarer: