Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

lördag 14 februari 2009

Jobbjobbjobb

Ojojoj. Jag säger då det. Idag kom vi långt i arbetet med att få Liquid Ham 2.0 spelklart och projektet att få klart en demo till 1:a mars. Men det känns ändå som om vi inte kom tillräckligt långt! Det är mycket som ska göras, minst sagt...och för lite tid. Imorgon kör vi mellan 9 och 12 men sedan kommer inte Andreas hem till Jkpg förrän vår nästa konsert i Kungälv den 3:e april. Det känns ju lite...osäkert. Men men, vi löser det säkert, med Internets hjälp! Nej...Guds hjälp...ja. Via Internet, kanske. Rackskåpet är i alla fall ihopskruvat och klart, och enheterna sitter så vackert på plats. Andreas började leka med att styra digitalmixern via MIDI från datorn. Vi hade nog precis lika roligt som alla de som köpte den när den kom där, 1994! Det är helt enkelt tidlöst spännande att se en regel röra sig genom att man bara skickar ett meddelande via en sladd, på ett språk som uppfanns på 80-talet! Som vi sa många gåner: Wow.
Tekniskt tjat, jaja. Essensen är att jag har jobbat fokuserat och konstant mellan halv elva och halv sex, med en tre kvarts lunch på Max! Tycker jag är duktigt. Den tråkiga delen är ju att trots att jag varit så duktig så har jag bara suttit still och dessutom tvingats äta snabbmat för att hinna vara mer duktig...så jag borde ju egentligen motionera eller nåt nu... Eller ja, kanske inte just nu, men ni fattar; man vill ju softa lite efter att man jobbat så koncentrerat och målmedvetet! Tycker ni jag skriver massa massa text om ingenting? Det tycker jag. Därför bara en sista grej:
Jag fyller som bekant 22 år på tisdag, men grattas imorgon vid en familjemiddag. Jag önskade mig massa bös från CDON, varpå mamma föreslår att jag beställer allting i veckan från lägenheten i Växjö, men ordnar så att allt kommer till Barnarp, så att jag får det som en present vid uppvaktningen (allt utom fakturan då!). Detta var ju smart, så jag beställde i tisdags. Hade inte kommit när jag kom hem igår. SURT. Faktiskt. Jätte. Men jag beslutade att göra något åt det, så jag kollade upp kollinumret, spårade paketet via postens hemsida - det visade sig att det hade blivit felsorterat och hamnat på Ekhagen, ringde dit och kollade och ja, där fanns det fortfarande! Det skulle gått iväg igår kväll igen men kom aldrig iväg (en av få gånger man är tacksam för slarv). Så jag åkte och hämtade det där, och nu är allt frid och fröjd för jag får mina filmer imorgon och allt kommer bli så bra!
Förlåååt att jag skriver så mycket.

Inga kommentarer: