Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 15 februari 2009

En fin dag!

Jajamen, den här dagen var fin! Började kanske lite väl tidigt: steg upp kvart över åtta och hämtade upp Andreas vid nio. Började jobba igen hemma hos Niclas typ halv tio. Vid elva var vi färdiga med demolåtarna, vilket var skönt. Resterande tid tillbringade vi med att försöka förstå samplern och mixern. Vi lyckades definitivt bättre med mixern: Andreas lyckades till och med assigna ribbon-controllern på CS6X:an (en touch-känslig gummiyta som man kan dra fingret längs) till en regel på mixern! "Wooow!!" sa vi, precis som alla de som köpte den 1994 förmodligen sa. Kolla blogg.liquidham.se för att se en kort video av exakt hur häftigt det var! X)
Sedan åkte jag hem till familjemiddagen, en aning för sent... Jag kom visserligen fem i ett, fem minuter innan utsatt tid, men just denna dag så var alla jätte-i-tid så jag kom sist! Inte så lyckat, att komma hem efter att alla gäster har kommit, till sin egen fest... Men jag fick jättefina presenter: två vykort av Carl (han hade slagit in dem själv också.), bälte och cash och ett par filtklubbor (trumstockar med filtbollar alltså) av syrran och ett 8 GB stort USB-minne och cash av brorsan. Kalasfint. Men bäst var ju ändå mamma och pappas presenter: en stor, ultrasnygg, modern och trendig resväska på hjul! Och naturligtvis, alla mina filmer från CDON. Haha, mamma hade slagit in ALLA filmer för sig! Så om man räknar paket så har jag nog aldrig fått så här många på en födelsedag i hela mitt liv!! Så himla gött att äntligen kunna utöka filmhyllan i lägenheten, med följande: Batman Begins, The Bourne Ultimatum (har redan de två första), Ocean's Eleven, Ocean's Twelve, Ocean's Thirteen (japp, jag gillar heist-filmer), Paycheck (asbra inte så uppmärksammad film med Ben Affleck och Uma Thurman, en av mina favoriter), Wall-E special edition (jag skulle köpt trippel-utgåva om det funnits!), två-i-en-DVD med I, Robot och Jumper (ett av CDONs alla specialerbjudanden; handla för minst 149 kr och köp en dubbel-DVD för 69 kr) OCH sist men inte minst boxen Galenskaparna: De Fem Första Filmerna med Leif, Hajen Som Visste För Mycket, Macken, Stinsen Brinner - Filmen Alltså och Monopol. Det blir some serious movie-titting när jag kommer tillbaka till Växjö kan jag säga! Särskilt med tanke på att Emil inte hade sett särskilt många av Galenskapar-filmerna...
Resten av dagen har bestått av familjeumgänge (trevligt) och ÄTA ÄTA ÄTA (ännu trevligare). Dock har jag gjort ytterligare en stor aktivitet: åkt pulka med syskonbarnen! Det var asroligt!!
Nu sitter jag med MBPn i knät i min säng och slappar. Imorgon blir det tandläkare! Usch!

Inga kommentarer: