Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 10 februari 2009

Hit och dit-helger

Kära läsare. Det var ju ett tag sedan. Jag har nämligen varit i Lund! Just det, lärdomsstaden Lund. Hälsade på min vän Andreas "Andy" "CalZing" "Dansken" "Skjortan" "Syntarn" "Dansmatta" Carlsson. Högst upp på schemat stod inspelning av theremin till Liquid Hams skiva, eller rättare sagt; inspelning av theremin till de låtar vi måste göra färdigt innan mars för att kunna skicka iväg en demo till alla ställen vi vill spela på i sommar. Annat som kom med på dagordningen var födelsedagskalas hos Andreas HSB Karin, gamer-night i den berömda Eriks Källare och besök på EFS-kapellet. Jag fick även känna på korridorslivet, något jag inte tror att jag skulle klara av... Nöjd med inspelningarna och chansen att få åka X2000 två gånger på mindre än en vecka kom jag så hem igår kväll.
Idag var en tom dag, alltså en väldigt svår dag att få något vettigt gjort på. Jag satsade på göra-saker-hela-tiden-utan-avbrott-metoden. Den funkade till kvart över fyra. Då hade jag:
*genomfört mycket noggrann morgonhygien (naglar+rakning+asseriös tandborstning och tandtrådning)
*gått långpromenad
*mega-handlat (fast Emil vann med sina 425 kr. På Willys också, det blir en hel del mat!)
*beställt mina egna födelsedagspresenter från CDON (jag beställer vad jag vill för ett förutbestämt maxbelopp och skickar allt hem till Barnarp, så får jag det när jag blir firad i helgen - allt utom fakturan!)
*lagat en ost- och skinkpaj och käkat halva

Jag lyckades dock med en kraftansträngning ta tag i dagen genom att börja skriva på mitt PM (=förberedande rapport inför examensarbetet). För att inte tappa så tvingade jag mig bort till studio GM för att redigera truminspelningarna som jag och Emil gjorde för några veckor sedan. Satt faktiskt tre timmar totalt! Sista halvtimman vigdes åt trummor i mer levande form, det var asroligt! Roligare än på länge, hittade en ny låt att spela till som visade sig vara jättehärlig.
Det blev lite toast till Family Guy vid hemkomsten, och sedan lite Navy CIS. MEN, det sistnämnda har ju inte tagit slut än, och ändå sitter jag här! Motivationen att göra lite nyttigare saker än att glutta dumburk finns således kvar. Imorgon blir det föreläsning mellan tio och fyra. Tror det blir intressant.

----------------
Now playing: Death Cab For Cutie - I Will Follow You Into The Dark
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Freak Kitchen - Look Bored
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Christian Waltz - Wonderchild
via FoxyTunes
----------------
Now playing: The Cardigans - I Need Some Fine Wine And You, You Need To Be Nicer
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Jamiroquai - Just Another Story
via FoxyTunes

Inga kommentarer: