Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 9 december 2007

Att landa

Godkväll gänget
Jo, man sitter här och "landar" lite, medan korvarna puttrar i stekpannan. Korv en söndagkväll - då räknar den klurige ut att John varit hemma över helgen, och då passat på att inhandla två storpack Vaggeryds Chark Wienergrill (världens godaste grillkorv). Förutom shopping av korv, vax, julklappar och biljett till ITM's Julstämning, har jag även jobbat. Som ett litet djur, alltså... Det är därför jag sitter och är lite mör. Att bussen från Jönköping dessutom körde bastu-tema med trasig AC gjorde mig inte piggare. 
Men en trevlig kväll med Mackan hade jag i lördags (fredagkvällen innehöll inget nämnvärt, förutom färdigställandet av Happy no.2 - "Same Old Fly"), som enligt tradition innehöll i kronologisk ordning: långpromenad, datorspel, långfilm. "The Royal Tenenbaums" levde väl inte riktigt upp till förväntningarna, men visade prov på en sådan där omotiverad, märklig humor som alltid är i alla fall lite skrattretande. 
Veckan som ligger framför kommer tyvärr inte innehålla så mycket "slapp i växjö"-stämning, är jag rädd. Föreläsning i teori på tisdag och lödning på onsdag (vilket i och för sig kan bli spännande), och hemfärd redan på torsdag till gamla Jönnet. Begravningen av min kusin på fredagen är nog det som huvudsakligen bidrar till mina föraningar om en lite dyster vecka. Sen kommer en jobb-helg till. Usch!
Nej, nu ska jag gå och käka Vaggeryds Charks underverk till kvällsmat, och vara lite nöjd över de 1800:- jag slitit ihop igår och idag.
Ciao
Åke

2 kommentarer:

David Svensson sa...

Ja, den är god - wienergrillen från Vaggeryd! Hoppas du kör med fullkornskorvbröd till!

ses på fredag!

Karin Ireståhl sa...

wienergrill for life!