Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 30 december 2007

Fortsättningen

Hallå!
Ja, alla önskar ju god fortsättning, så här kommer den.
Trodde aldrig när jag började blogga att jag skulle skriva följande men, förlåt att jag inte uppdaterat min blogg på så länge! Tja, vad har hänt av intresse sedan julafton...
Juldagen innehöll förutom välbetalt jobb även middag med min systers familj, och en mysig julklappsutdelning efter jobbet. De var nämligen så snälla att de nattade barnen i Barnarp och stannade ända till jag kom hem vid elva för att ge mig mina klappar! En underbart skön morgonrock och två svängiga live dvd's; Steely Dan och Earth, Wind & Fire.
Annandagen innebar som vanligt släktträff, men detta år kryddat med min sköna morbror Lasses 50-årskalas. Maffig tillställning alltså! En mysig heldag i Ryttargårdskyrkan i Linköping, där jag f.ö. hittade en av de goaste flyglarna jag spelat på! En medelstor Yamaha med bra svar och ton. Snabbt! Min present till Lasse bestod i att jag i några veckors tid övat ihjäl mig på det senaste klassiska stycket jag skrev, för att då kunna framföra det felfritt på festen. Felfritt blev det nog inte, men ingen blackout och inga fel som lät illa, och det är gott betyg!
Nästa dag var det jobb igen (lite varannan-dag-taktik) och fredagen blev en skön dag med avkoppling och klassträff för gamla gymnasieklassen (även om det fattades hälften), oerhört trevligt! Tyvärr kunde jag inte njuta länge, eftersom jag skulle upp 05.15 lördag morgon.
Och vilken seg lördag!! Jobbet, alltså. Har nog aldrig varit så trött och opeppad... Krockade med en truck, höll på att välta ett batteri, plockade fel...trött var ordet. Sedan direkt till rep med Markus Löwemo och de nya stand-inmusikerna (som nu tydligen blir en ny, egen sättning till Markus). När jag sedan kom hem vid sex var jag totalslut!! Helt knäckt. Men stort tack till min syster som lånade ut sin andrabil, annars hade det blivit ännu krångligare!
Och så idag, jobb från 8 (tack Peder för specialtiden) och sedan megastress in till Pingst för soundcheck och konsert med Markus. Gick förhållandevis bra och var faktiskt rätt så rolig! Johanna förgyllde med fint fiolspel och det blev inga jättemissar (kanske någon lade märke till att trummisen slutade själv, två takter efter alla andra slutat, på ett par låtar) av oss andra, jag satte till och med arpeggiot i introt till Stockholm (där Markus dagen till ära lade in "pingstvän" istället för "gammaldags"). Publiken var väl inte enorm men okej, ohc allt var klart vid sju. Skjutsade hem Johannas piano i sällskap med ägarinnan (trevlig bilresa med snack om kulturskolor och sånt), för att sedan återvända med densamma och hänga lite på Unite innan det var dags för möte. VARFÖR GICK JAG INTE PÅ DET? Mitt motto jag har glömde jag totalt bort; man ångrar aldrig en gudstjänst. Nåja, jag hade väl inte varit alltför pigg.
Nu är jag då väldigt trött, men lite avslappnad med tanke på de två lediga dagarna som stundar. Börjar längta tillbaka till Växjö och skolans låga tempo, hehe! Men tack vare stora mängder julmust håller julstämningen i sig, så det är fortfarande rätt mysigt här hemma. Morgondagen bjuder på brödbak, fyrverkeriinköp och party med ITM-folk. Nice!
Då så, GOTT NYTT ÅR!
Ciao / JS

1 kommentar:

Karin Ireståhl sa...

gott nytt år john! still i have seen to little of you!