Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 24 december 2007

God Jul!

Hallo!
Många långa julhälsningar och en och annan julkram delar jag ut så här efter en av årets största dagar, till alla som känner sig berörda! Julen hemma hos Svenssons blev ungefär som vanligt; massa mat och godis (allt av högsta kvalité - i år bidrog även jag till julbordet genom att baka bröd), massa julklappar, julevangeliet, Kalle Anka, ingen snö och en helrolig mamma (jo, hon var tomte i år igen, men tog till ett nytt trick - den miljövänliga, cyklande tomten)!! Ändringar som kan noteras är att John känner sig ännu längre ifrån sin barndom och att han önskade sig förvånansvärt många saker han enbart behövde... Men tack och lov blev det överraskningar: oönskade jeans, ljusstakar, lucia-prydnader och tröja. Oönskade, men ack så välkomna!
Jag följer även upp fjolårets nya tradition och jobbar på juldagen, för att sedan följa upp en mycket mycket äldre tradition - släktträff på annandagen. I år med extra tvist, eftersom allas vår käre (och min morbor) Lasse fyller 50! Jag håller på att öva häcken av mig för att sätta mitt senaste klassiska stycke jag skrivit (varför måste jag öva så mycket när jag hittat på det själv?? jaja...).
Tidigare ikväll fick jag däremot en helt ny erfarenhet; glädjen att ge bort julklappar. Har nämligen aldrig tidigare gjort allt själv, mest betalat vad andra köpt och satt mitt namn på det, men i år till och med rimmade jag!
Jag hoppas att alla därute haft en finfin jul, och för er som inte haft det så har jag goda nyheter: Jesus föddes i Betlehem för 2000 år sedan oavsett hur sur julen har varit, och han gjorde det som han kom hit för att göra: rädda mänskligheten och erbjuda oss frälsning och ett evigt liv. Detta är mer verkligt än alla konstiga traditioner och all galen julshopping och uppskruvad julstämning - han erbjuder oss alla Livet, vi behöver bara ta emot i tro.
Guds frid till er alla
John

Inga kommentarer: