Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 2 december 2007

Begynnelsen

Tjena allihop!
Till slut tog motståndskraften slut...detta är min officiella blogg! Nu vet jag ju inte om det känns som mycket idé att presentera sig, då jag misstänker att det mest är gamla och nya kompisar som kommer titta förbi här. En lite fyndig beskrivning finns ju redan här i sidospalten, dessutom.
Däremot skadar det väl inte med att göra en kortare återblick: Mitt liv tog en ny vändning i slutet av augusti i år, då jag flyttade till Växjö. Detta på grund av att jag, tillsammans med 29 andra blivit utvald (bland 57 som gjorde intagningsprov!) att gå Musikproduktionsprogrammet (MUP) på Växjö Universitet (VXU). Det smått ofattbara var att min före detta bandkompis Emil Ingebrigtsen blev min rumskompis, i och med att han också kom in på utbildningen och våra planer för en trea på campus gick i lås! Det ännu mer ofattbara men än mer underbara är att han tog beslutet att bli kristen för lite mer än en månad sedan! Ett mega-tungt bönesvar för min del! Lägenheten var visserligen också det, för den fick vi också smått mirakulöst, just när det började bli lite tajt med tid... 
Så här sitter jag i den nyaste fastigheten på campus och betalar mindre än den billigaste ettan på området - känns gött! Sitter även vid en en månad gammal MacBook Pro - känns riktigt gött! Tyvärr är det Mac som gäller när man blir prylnörd inom musikproduktion... Efter jul gör jag premiär som laglig programköpare när jag inhandlar Logic Pro 8!
Det var första delen av min lilla resumé! Vågar inte fortsätta längre, man vill ju inte tråka er som faktiskt orkat klicka er hit! Mer kommer i morgon, men om ni är riktigt nyfikna kan ni ju ta en titt på min bilddagbok för att se vad jag hittat på på senare tid.
Peace!
Mr. John

2 kommentarer:

David Svensson sa...

Men John, vad menar du med "tyvärr är det mac som gäller...". Jag tackar Gud för att du äntligen gått från död till liv, från mörker till ljus, från pc till mac! Du är en äkta "switchare"! Du skall icke frukta, fortsätt berätta om din totala omvändelse - i Växjö, i Jönköping och till världens yttersta gräns!

Simon Zachrisson sa...

Din MUP!