Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 11 december 2007

Hunger

Tja
För tillfället är jag helt och fullt jättehungrig. Tur att pajskalet gräddas just nu, och att Emil är på väg med osten och skinkan, för det suger rejält nu!
Dagen hittills har väl varit ganska så soft... Mina kära lärare glömde uppdatera schemat, så när vi kom och förväntade oss föreläsning klockan 9, visade det sig att vi hade workshop i grupper som vanligt, vilket innebar att jag egentligen började 10.10. Men istället för lätta gruppen/svåra gruppen så blev det fullt i datorsalen. Trevligt. Visade Same Old Fly för Michael, och som vanligt rörde han inte en min. Han kommenterade inte ens att jag tre gånger stoppat in "Nu Är Det Jul Igen"-melodin... Däremot tyckte han att jag var färdig med kursen, och att detta skulle få vara min slutuppgift. Inte mig emot - det betyder ju att jag inte behöver göra något förrän redovisningen i januari!

Sådär, nu står pajen i ugnen. Mumma! Sjukt underskattat. Kom på att jag inte skrev om gårdagen. John hade en väldigt duktig dag - det märktes på att han utan dåligt samvete spelade dator i ca två och en halv timma på kvällen! Jag gjorde nämligen allt i rätt ordning: när jag kom hem från ensemble-lektionen (okej, jag kom lite för sent, vilket inte var så duktigt kanske, men David kom å andra sidan 45 min för sent) satte jag mig och läste vår nya kurs-bok ett bra tag. Sedan åt vi middag, varpå jag diskade, strök, gick långpromenad, handlade, övade trummor och pustade ut ett tag. Frågan är ju då om jag kan upprepa bravaden... Idag har jag ju ännu mer tid, eftersom jag kom hem vid halv elva från skolan, men ännu har inget särskilt vettigt blivit gjort. Mest surfat och skaffat fler widgets till min dashboard (Mac-nörd-språk) och läst bloggar. Intressant, dock. 
Oj, nu kom det dolda spåret! Man blir ju lite konfunderad var ljudet kommer ifrån när skivan egentligen varit slut i 5 min! Kevin Max gäller det - vilken röst! Han, Cassidy och Mercury är högt upp på listan... Sedan kommer jag nog lägga till lite divor, typ Carey, när jag lyssnat in dem mer och blivit imponerad. 
Nepp, nu börjar inlägget bli för långt. Dags för mat, promenad, piano/gitarr/trum-övande och en del datorspel!
adjöss/ Mr. John

Inga kommentarer: