Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 7 december 2007

Going Home

Godmorgon.
Så illa är det - sov till halv tolv idag... Umgängeskväll på Palladium Jazz igår slutade ca 23.30, sen tog datorn ytterligare lite tid, så sådär jättelänge sov jag faktiskt inte.
Ja, det finns väl inte så mycket mer att berätta om mig och livet just nu, så min resumé är nog slut...ingen har i alla fall hört av sig och undrat något, så bara up-to-date-grejer i bloggen från och med nu.
Om en halvtimma går bussen in till centrum, där jag får vänta ytterligare 20 minuter på min gamla vanliga 841:a. För er som inte är Swebus Express Club-medlemmar eller helt enkelt inte pålästa om busslinjer, är det Kalmar-Jönköping-linjen som jag går med riktning uppåt vardagar 14.45. Passar perfekt när man ska hem och jobba - är hemma 16.30, åker tillbaka på söndag 17.30. För er som inte vet kör jag truck i ett kylskåp. Arla kyllager söder om Jönköping, med andra ord. Där har jag tjänat troget i ett år och två månader nu, och även om man tröttnat lite och kan det mesta så är det fortfarande ett riktigt bra jobb - mycket pengar, mycket kompisar! Nu är det så att jag planerar att utnyttja mellandagsrean (platt-tv och lite shiet), och eftersom jag är timanställd och får pengarna en månad efter, blev november en slitmånad. Grejen är att december också kommer att bli det, för sen kom jag på att jag vill ha ett Wii till tv:n... Så nu samlar jag kraft att ringa och fråga om jag kan jobba extra imorgon - vid kl. 06.00... Phew... Inte lätt att jobba tidigt två helgdagar i rad, men å andra sidan är alla mina vardagar här i Växjö som helgdagar!
Nu har jag nämligen haft båda mina inspelningstillfällen och båda mixningstillfällen, så det som återstår innan jul är tre ensemble-rep, två musikteori-föreläsningar och en ensemble-konsert. Hehe. Soft. 
Nähäpp, nu börjar jag känna stressen lite här. Men det var kul att talas vid, och du får ha det så bra.
Pux/J

Inga kommentarer: