Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 12 december 2007

Snö och lödning!

Hallå, eller
Rubriken förtäljer vad dagen innehållit hittills. I och för sig en fika och en timmas trumslagande (bl.a. till Coldplay). Men snön försvann, fikat är slut och mitt ben blev trött, så här sitter man nu och väntar på...tja... Middag, ensemble och ork att gå långpromenad. Jag ska nog ta och skriva upp alla dagar jag har gått nu, som motivation. Kanske göra ett diagram... hehe. Det är en egenskap som faktiskt inte många av mina vänner känner till - jag har alltid älskat att göra diagram och tabeller! Lite konstigt, jag vet... :P Ni skulle se allt jag gjorde som barn, inte riktigt det 'normala' liksom!
Känns väldigt tråkigt att behöva åka hem redan imorgon, inte bara p.g.a. begravningen för min kusin Samuel (r.i.p., fattar fortfarande inte varför det hände), utan för att jag mycket hellre vill vara här och umgås med mina nya, roliga vänner istället för att vara hemma och inte kunna göra något på kvällarna för att man är tvungen att gå upp vid fem eller sju och jobba... Jag längtar faktiskt lika mycket till mellandagarna (rea och lön) som till jul, tror jag!
Jaja, jag är ju frisk i alla fall (men jag myser ändå, Jeanine!) och ensemble-lektionerna är inte lika farliga som i början, när jag var den enda som tagit med noter och arrat färdigt låten. På tal om skolan så var det Maxe som hade hand om lödningen! Han är rolig, alltså! Tänk er rik studio- och skivbolagsägare med cool klädstil och slick frilla, men som snackar typ Kalmar-dialekt och svär konstant och slänger ur sig små konstiga uttryck och meningar hela tiden! "Då hälsar vi på Lindström", sa han när han skulle skala en kabel med sin tång av märket Lindström, t.ex. 
Oj, jag måste klippa naglarna... Det gäller att göra så många hygien-grejer som möjligt innan man åker hem, så man slipper ta med hela toaletten. Sen måste jag nog städa lite här. Undrar om man ska köra en julstädning innan man åker hem över lovet... Det hinner ju bli dammigt till man kommer tillbaka ju. Äsch, en senare fråga. Förresten så fick jag en ursäkt för att inte jobba på lördag, igår! Min bandkompis i Markus Löwemo Band, Johan Gitarristen, ville nämligen att jag skulle lira orgel när han spelar in en låt som han körde i våras på gitarr-redovisningskonserten. Kruxet var att han skulle spela in fler låtar på lördag, så jag var tvungen att lägga mina grejer vid tolv = inget jobb. Tjohoo! - på ett sätt. Nej... på ett annat sätt. Jaja. 
Ha en fin dag, kära läsare, och gå en långpromenad - det sitter fint när man sedan sätter sig i soffan framåt kvällen!
Tjarå/Eddie

Inga kommentarer: