Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 5 december 2007

Disig kväll på campus

Hello again...
Rapport från ett disigt campus i Växjö: dagen känns lite märklig... Vaknade efter att ha sovit så länge jag behövt, vid tio. Gick upp, möttes av ett berg med disk som jag duktigt nog tog tag i redan efter frukost, och gick sedan ner till bussen för att åka till shoppingområdet Samarkand öster om Växjö centrum, för lite julklapps-handlande. Hittade en klasskompis i centrum som inte hade något att göra, så han hängde på. Ett besök på Max höjde dagens status och hjälpte en att uthärda vädret en stund till. 
Ensemble-repet blev det kortaste hittills, mest beroende på att en fattades och att vi faktiskt sätter det mesta nu... Jazz är kanske inte den bästa musikstilen att köra i en ensemblekurs där man ska rotera på instrumenten, men det går bättre och bättre.
Så dagen har liksom gått åt till två stora saker som inte har varit särskilt motiverande, och kvar har jag en jobbig långpromenad att gå i rusket...men Emil hade fin tajming och fick lust att baka kladdkaka precis när jag kom hem från repet, så man får hoppas att det motiverar mig för lite music-walking!
För att fortsätta min informativa trend så kan jag ju nämna att jag och Emil (Ingebrigtsen, heter han) bor på Stallvägen 18B:039 (352 56 Växjö), så vet ni vart ni ska droppa in! För er som inte minns Emil, lirade vi rock ihop i bandet Reflected/Saturate, som gick sönder lite i somras, då det blev klart att medlemmarna var på väg mot Växjö, Värmland, Örebro och Göteborg... Men jag och Emil har tagit upp låtarna igen (de jag skrivit) och spelar nu in de med lite bättre förutsättningar vad gäller inspelningsmöjligheter. Kolla min MySpace  - där kommer magin publiceras! 
Have a good one!
John S

Inga kommentarer: