Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 21 december 2007

"Hemma!"

God-dag-jul
Första perioden i mitt liv när jag byter "hemma" från ett nyare till ett äldre, för fram till början av januari är jag "hemma i Barnarp". Och det är jätteskönt! Kom hem igår efter en bilresa som kändes som en evighet, p.g.a. hunger, väldigt mycket packning (=väldigt packad), och viss trötthet efter det goa kalaset i onsdags som sträckte sig in på natten, m.m. Full rulle direkt, stack med Simon till Andreas och degade ett tag, innan det var dags för härliga Max, som kvällen till ära invaderats av Ikeas lagerarbetare... Jag fortsatte förresten mitt nertrappande vad gäller Max-måltider, nu är jag nere på meny med dip, endast! Andreas däremot, tog ett 80 kr-mål, så som vi alla gjorde förr... Träffade Anton Akrobat med två damer i sällskap, som tydligen kände någon i kassan, varför det blev officiell dip-test vid vårt bord med alla smaker uppradade! Behöver jag säga att Ranch vann? :)
Sedan var det dags att sjunka lite i ålder - jag, Andy och Simon åkte och smällde smällare i natten! Simon hade ett rör med tiger-raketer och ett rör med gnister-bomber. Vi stack till Västersjön vid Axamo flygplats, där det coolaste tricket var att göra ett litet hål i isen och låta tiger-raketerna åka under isen ut!! Aaaaascoolt! Det inte coolaste var att Simon köpt en urkass tändare, så vi gav upp vid ett.
Idag vaknade jag 10.40, dushade och käkade frukost, fixade undan all disk och gick en långpromenad, värmde middag och rimmade, och nu senast har jag bakat grahams-tekakor till julafton. Yeah. Så nu förtjänar jag lite digital underhållning, tycker jag.
Adjö/Jul-John

1 kommentar:

Karin Ireståhl sa...

hej mr john
låer som en mogen och jättekul kväll. :)
andreas är nöjd med sin insats!
surt att jag var trött o lakade ur den kvällen. när ska vi ses?
pux