Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 29 mars 2009

Dags att skrive lite här.

Halli hallå Magnus!
Jo, jag och Emil tittar fortfarande på Kvarteret Skatan till middagarna. Annars är det låtskrivande i lägenheten som gäller, för nästan hela slanten. Helgen har bjudit på lite variation faktiskt. I fredags drog jag mig bort till Katedralskolan för att spana in Jossan och Erik i rollerna som Marilyn och Lyndon i musikalen Lyndon Starblazer. Erik var fantastiskt bra, helt otrolig. Jossan lyckades i sista låten besegra sin krånglande hals och kom upp till sin vanliga, höga nivå. Ett par stycken till på scen var riktigt duktiga, både på att sjunga och agera. Stundtals så försvann man från skolaulan. Men. Ljudet sög apsvett. Okej, det är inte likt mig att skriva så, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det annars. Om vi säger så här: ETT kaggeslag hördes under hela föreställningen, och CABASAN var högst i mix! Skrattretande. (cabasan var faktiskt det. Jag fick kämpa för att inte flabba.)
Igår var jag på födelsedagskalas för Jonte Bomberhult som fyllde 18. Det var några till som hade kommit på att dit kunde man ju gå. Väldigt många. Det var en bidragande faktor till att det blev så trevligt! En annan var att jag fick ett väldigt flow på deras piano, trots att det inte var ett dugg skönt att spela på, och ytterligare en var att Earth Hour inträffade under festen. Alla tända ljus höjde stämningen avsevärt, och känslan att människor över hela jorden gjorde samtidigt lade ytterligare en dimension till det.
Idag var jag på gudstjänst, en fin sådan. Jonatan E, ungdomspastorn, predikade peppande om att vi alltid duger och aldrig behöver känna oss otillräckliga. Om skapelsen och hur vi är Guds avbilder. Härliga sånger också, sjungna bland annat av Stefan Zelvin, en klippa. Tog en buss hem, vilket innebär att mitt samvete förmodligen kommer att försöka tvinga ut mig på en riktig promenad senare. Det kommer dock bli svårt eftersom mina lurar fortfarande är paj. Planen är att låna Emils lödkolv (eventuellt med tillhörande Emil) och försöka fästa en av kablarna som lossnat... Som ni hör är det en sån där klassisk kommer-nog-aldrig-bli-gjort-grej... Men men, allt kan hända nu när vintern är förbi. För idag var det varmt och vårigt.
Som lite plåster på såren för att jag inte varit så aktiv här på bloggen, så kommer här ett roligt litet klipp från examensarbetandet här i lägenheten. Hejdå!



----------------
Now playing: Sanctus Real - Half Our Lives
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Nancy Sinatra - Bang Bang
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Sting - Fragile
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Toto - Mindfields
via FoxyTunes

Inga kommentarer: