Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 13 mars 2009

NÄE

Nu blir till och med jag lack. Här tar man av sig jackan och har den över axeln när man i solskenet går in till stan, och allt är så underbart och vackert och solen värmer när den ligger på och från en byggarbetsplats man passerar hörs Broken Wings strömma ut från en radio och jag ringer mamma och pratar med henne en stund...och det börjar kännas lite vår. Det börjar rinna iväg; denna tid av kvällar och halv-kyla och blöta, och precis när man börjar dra på smilgroparna så slår snön till, IGEN. SAMMA KVÄLL. Inte ens ett dygn med vår-aningar. Och så har det fortsatt: det slutade inte att snöa förrän nyss. Och jag har så svårt, denna gången, att se det fina i det vita täcket över husen och landskapet, för vi har sett det ett tag nu... Vi vill ha nåt annat. Vi vill ha vår!
Storstädningen igår medförde att jag gick och pantade en hög flaskor och burkar. Frestelsen blev då alltför stor: de 22 kronorna jag pantade för gjorde ju att jag kunde få en Ben&Jerry's för blott 27 kr! Emil hörde mina planer och skickade med femti spänn han med. En annan sak som gjorde dessa beslut lättare att ta, var att mina CDON-filmer kom igår: The Italian Job (10 kr!!), The Simpsons: Filmen (99 kr) och Liftarens Guide Till Galaxen (59 kr). Det blev således varsin Cookie Dough vi smaskade på till Simpsons-filmen. Redit gött!! Fast det är frågan om Cookie Dough var hiten jag letar efter... Det var ju fräckt att det verkligen var kakdeg i! Fast jag ska nog testa Baked Alaska nästa gång... Det måste ju finnas någon Ben&Jerry's-smak som är värd alla 49 kronorna, tänker jag.
Nu skriver Emil en ny låt. En lugn. Jättefin. Två-strängs-gitarrkomp i C-dur. Kan ju bara bli bra säger jag. Lite oväntad ackordrytmisering, men det vänjer man sig snabbt vid. Det gör den inte så förutsägbar. Han hade börjat lägga lite piano-ackord och hade lagt ett C när det var F som baston i gitarren (ett Fmaj9 som ni musikaliska redan räknat ut), varpå jag hörde ett helt stråkarr i huvudet. Återstår att se om det passar in i bilden Emil redan har i huvudet av låten, men jag var oerhört nöjd! Jag vart sugen redan igår på att göra lite orkestergrejer, sedan vi sett hela eftertexterna till Simpsons, där det var fin och fin-urlig orkestermusik till.
Och så lite hälsoinformation, vilket jag enligt lagen bara har rätt att skriva här om det handlar om mig. Och det gör det: mitt himla öga är värre än någonsin! Lugn, ni behöver inte få några hemska bilder av blodsprängda ögon i konstiga nyanser, det här är huden runt ögat, som av någon anledning fått för sig att vara torr och röd, för att sedan idag även lägga till svullen till adjektiven. Det är inte ok! Så jag ringde och beställde till hos Doktorn. Håpp. Där rök 150 spänn till... Här krävs nogrann budgetering om det ska bli någon mer glass den här månaden! Visade sig i och för sig att det var 1 1/2 år sedan jag var där senast för ögat, så det är ju helt klart att jag måste ta tag i det. Hoppas bara jag slipper undan dyra mediciner...
Jaha, hur har ni det då?

Inga kommentarer: