Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 17 mars 2009

Zaphod Beeblebrox


Jag måste bara få säga att Zaphod Beeblebrox i The Hitchhiker's Guide To The Galaxy [2005] är en av mina absoluta favoritkaraktärer någonsin i en film!! Han är så galet rolig så det är inte sant!! Jag och Emil har gått och citerat honom hela dan. Spelas av Sam Rockwell. Hur skön som helst! Om ni inte sett filmen, kom hem till mig. Jag ser den gärna igen. Eller hyr den. Försök motstå att ladda ner den. ;)
Btw, färdig med riktiga gitarrer på en av rocklåtarna. Med riktiga menar jag inspelade med Emils gitarr (som är en hel del bättre än min, det måste jag erkänna...i alla fall när det gäller att låta bra och att hålla sig stämd när man väl en gång har stämt den) och genom Emils GT-8, som är en multi-effektpedal för elgitarr. Gamle Email har däri kranat till några särdeles mustiga gura-sounds som skjutsar upp vilken rocklåt som helst ett par snäpp på glädjestegen! Jag börjar kunna pedalen lite själv nu, måhända dags att börja spana runt på beggat-marknader? Nej. Måste betala tillbaka skulden till föräldrarna. Och efter det råkar det vara ett par hundra saker jag vill ha först. T.ex. en frys full med glass! Hahaaa!
Hejdå

1 kommentar:

Anonym sa...

läs boken istället. Den är mycket mycket mycket bättre än filmen (tro mig) och Beeblebox är ännu roligare i boken. Adam Douglas är nog den författare som mest tatt mig med storm. Älskar liftarens guide till galaxen och de andra böckerna i den serien så mycket att jag beställde den på dess orginalspråk.! :) Nu ligger den här bredvid datorn och längtar att få bli läst igen. du kan få låna .. ;)