Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 26 mars 2008

Att gå vilse och få saker gjorda

Ojojoj. Har jag saker att berätta för er? JAPP.
I måndags blev det ju som sagt So You Think You Can Dance-kväll (ingen som listade ut det...) hos Sandra. Jag och E-mail handlade tacos och kom duktigt i tid och hjälpte till med allt för att om möjligt hinna käka till programmet. Efter ett tag kom folk och det blev enna redigt trevliger kväller.
Lite smått besvikna inser jag och E-mail att det ju är helgdag och bussar inte växer på träd då. Plus att det är halv snöstorm och E-mail har vårjacka. Sandra berättar då lite kort hur vi ska gå för att spara tid och komma hem på snabbaste sätt.
När vi håller på att gå, känner vi plötsligt att "Vad kul det skulle vara att äntligen spana in den där stora fabriken på andra sidan sjön som
vi sett så många gånger, med den där stora silon och den stora skorstenen!". Sagt och gjort, så här såg vår väg hem ut:


















(En annan förklaring, som är både kortare och tråkigare men kanske en aning mer sann, är att vi gick vilse.)
Vad hände då igår? Jo, jag hade mix-workshop inne i stan igen, denna gången med en dance-låt. På eftermiddagen hade jag lyckats få tid i studion i stan, så jag åkte tillbaka med Emil, en elgitarr, en akustisk gitarr och en GT-8 (om ni nu vet vad det är). Själva inspelningen tog smått längre tid än vi trott... från fem till halv tolv! Men Roland och Carro var i studio A samtidigt och lade sång, så det kändes åtminstone inte ensamt. Efter lite roliga incidenter (Emil KUNDE verkligen inte spela en enkel ackord-rytmisering, varje gång blev det massa extra slag och svårare rytmisering, helt automatiskt!) och lite McChicken skulle vi då ta en buss hem. Näpp! För avgångarna mån-tor är lika snåla som söndagstider i Jönköping. Då händer det igen! En bil kör förbi, tutar på oss och svänger in till kanten. Då är det halva familjen Thulesius med Anna och syssling som kommer förbi och erbjuder skjuts! "Gud är god, *klapp klapp klapp* Han lever, öh-oh, Gud är god..." Detta hände även när vi kom hem från Jönköping i söndags kväll. Himla gött alltså!
Idag har snälla E-mail hjälpt mig att spela in lite extra trummor och percussion i GM. Jag passade även på att re-ampa basen, lät kanske inte hurra men det får duga.
Imorgon är det sång med Jacob. Spännande!
Nu behöver ni inte läsa mer. Jag är mätt och mår bra i alla fall, så vet ni det.
Kramizzar LiXoM ba' *puzz*

Inga kommentarer: