Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

söndag 2 mars 2008

Grått...och drygt!

Tjoho, skulle inte vara rätt ord att börja med. För det är grått, mulet, dystert, regnigt, kallt, hungrigt och den enda organiserade, planerade och riktiga aktiviteten för dagen är redan över. Kyrkan, alltså. Fint idag, mycket fint. Kloka ord från alla håll och ljuva toner från folk som nästan borde få betalt för sånt.
Som sagt är det nu mycket märkligt att ha så lite att göra, efter stress-veckorna som föregått denna. Imorgon har jag truminspelning i stan, förhoppningsvis kan jag mixa färdigt inspelningen från distansarna i arrangering efter det. Men sen då? I övrigt innehåller veckan nämligen ingenting förutom hållplats ulriksberg på torsdagen. Och Jacobs födelsedagsparty såklart, vilket för oss till den enda faktorn som oroar mig (förutom de vanliga) för tillfället: kan jag byta min söndag på Arla med någon som jobbar veckan efter så att jag kan stanna och vara med?
Detta försvåras ytterligare av att min telefonlista med helgarbetarna är typ ett år gammal = hälften har slutat, plus att alla jag hört med hittills har inte kunnat. Och pengarna bara rullar... Jobbig känsla, att ha massor med tid men vara otålig och orolig för något som ligger långt fram och som man inte kan göra något åt nu...
Positiva saker då? Jesus lever och är underbar, folk blir frälsta fortfarande, vänner är snälla, jag fungerar, min whiteboard-tavla är nästan tom under "Att göra"-rubriken, m.m.

för övrigt: SOOOOOOOOOOOOOOOOMMAR!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska vi åka utomlands? eller iallafall till karlstad där de säger att det är sol?

John Edward Svensson sa...

Visst! De pratar roligt också!