Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

tisdag 4 mars 2008

Hmm, jo, men rätt okej

Hallå gänget. Här sitter jag i ett soligt växjö. Jo, ni hörde rätt!
Det är ännu en tom dag i iCal (min kalender), men hittills har jag inte gjort några dåligt-samvete-aktiviteter alls! I morse träffade jag Patrik i GM och övade låten ett bra tag. Han börjar få kläm på mina okonventionella trum-fill nu! Vi skulle träffas någon mer gång innan inspelningen, sa vi. Efter det stack jag hem och lagade mat och tog hand om lite smågrejer.
Sedan var det då dags för min hjälpsamma insats för dagen. Det gällde ju killen i årskursen över mig, som ville ha hjälp med piano på en låt. Så jag städade köket och Emils rum och drog in mitt piano där. Jag tänkte att jag faktiskt ville göra mitt bästa och känna mig trygg, så då spelar jag hellre på mitt vägda fullängdsklav än Emils MIDI-klav. Så kom han då, hade med sig stålsträngad gitarr och var inte blyg för att visa sina låtar. De var på svenska, mycket imponerande, och fastän det var en hel del nödrim som kändes lite ansträngda så var det bra låtar! De kändes enkla och gedigna. De bästa var att mitt lovsångs-spel stämde rätt bra överens med var han var ute efter. Jag satte halva låten i en tagning och andra halvan i nästa. Chip chop så var det klart, och han fick med sig grejerna både som MIDI, mp3 och projekt. Det helt klart roligaste var hans sista fras innan jag stängde dörren: "Vi får supa nån gång". Hahahahaha! Min rosa t-shirt döljer nog mitt kors rätt bra, eller så har han bara mött liberala kristna! ;)
Så nu har jag gjort det jag skulle för idag, och då är det alltså upp till mig hur standarden hålls från och med nu... Jag får väl promenera, SMS:a folk som kan tänkas jobba min söndag, och skriva bas på min hit.
Ha det fräckt!

----------------
Now playing: The Cardigans - For the Boys
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Aerosmith - Dude (Looks Like A Lady)
via FoxyTunes

Inga kommentarer: